اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازسرگیری ترانزیت از طریق پست‌های مرزی ترکمنستان و ازبکستان

ترکمنستان و ازبکستان توافق کردند پست‌های بازرسی مرزی خود را برای حمل و نقل بین المللی کالا باز کنند.

ازسرگیری ترانزیت از طریق پست‌های مرزی ترکمنستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مسئولان ادارات حمل و نقل و خدمات گمرکی ترکمنستان و ازبکستان به صورت ویدئو کنفرانس درباره توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل و ارتباطات رایزنی کردند.

در اولین جلسه کارگروه توسعه حمل و نقل ترانزیت ترکمنستان-ازبکستان تعدادی از اسناد مانند مقررات مربوط به ترانزیت شهروندان ازبکستان از طریق پست‌های بازرسی در خاک ترکمنستان و مجوزهای ترانزیت از طریق این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین عبور خودروهای یخچال دار از قلمرو ترکمنستان از طریق راه آهن و اصلاحات و اضافه کردن بندهایی به توافقنامه بین المللی حمل و نقل خودرو و مسافر و بار و موضوع تعرفه برای حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از طریق ازبکستان نیز مورد توجه قرار گرفت.

همچنین انجام حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی بدون تماس و از سرگیری فعالیت پست‌های بازرسی «قونیا اروگنچ -خودجیلی» و «تاشائوز- شاوات» در مرز دولتی ازبکستان و ترکمنستان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی و اپیدمیولوژیک که قبلاً بسته شده بود، بررسی شد.

 طرفین امکانات بندر بین المللی ترکمن باشی به عنوان یک مرکز لجستیک، بهینه سازی هزینه خدمات بندری هنگام حمل کالا در مسیر «چین - قرقیزستان - ازبکستان - ترکمنستان - آذربایجان - گرجستان - ترکیه - اروپا» و راه اندازی حمل و نقل چند وجهی را مورد توجه قرار دادند.

در خصوص اجرای عملی توافقنامه عشق آباد درباره تشکیل کریدور حمل و نقل و ارتباط بین المللی «ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان» و همچنین چشم انداز همکاری در زمینه استفاده مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در این گفت و گو سازماندهی کار مشترک و گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه حمل و نقل و ترانزیت و همچنین تبادل اطلاعات در مورد ترانزیت کالا به افغانستان و بالعکس مورد توجه قرار گرفت.

پروازهای باری در جهت پروازهای انجام شده توسط «ایرلاین» ترکمنستان و سازماندهی پروازهای خطوط هوایی ترکمنستان به ازبکستان مورد بحث قرار گرفت.

علاوه بر این، آنها در مورد موضوع سازماندهی جلسات تجاری ایجاد روابط قوی برای ایجاد یک شرکت حمل و نقل مشترک بحث کردند.

طرف ازبکستانی همچنین پیشنهاداتی را در مورد خرید مستقیم سوخت هواپیمایی توسط مجتمع پالایشگاه‌های نفت ترکمن باشی، سازماندهی تعمیر و نگهداری هواپیماهای ترکمنستانی توسط شرکت هواپیمایی ازبکستان و نوسازی و تعمیر وسایل ارائه کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول