اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ائمه جمعه استان گلستان در خطبه‌های نمازجمعه امروز چه گفتند

ائمه جمعه استان گلستان در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در خصوص ضرورت دفاع مسوولان از حقوق ملت در مذاکرات وین، گرانی‌های اخیر و تاکید بر نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی، عملکرد ۱۰۰ روزه دولت‌ آیت‌الله رئیسی، واکسن و توجه به کسانی که تاکنون واکسن نزدند، برنامه‌های هفته بسیج و حوادث آبان ۹۸ مطالبی ایراد کردند.

ائمه جمعه استان گلستان در خطبه‌های نمازجمعه امروز چه گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امام جمعه گرگان امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان گفت: طرحی که هفته گذشته با عنوان طرح ترمیم قدرت خرید مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته طرح خوب و ارزشمندی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: این طرح برای آن دسته از مردم که حقوق ثابت یا هیچ درآمدی ندارند که جمعیت‌شان هم کم نیست، بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در جامعه افراد زیادی هستند که حتی قدرت خرید میوه و خوردن غذاهای مناسب را ندارند و یکی از مشکلات جامعه است که با این طرح برطرف خواهد شد.

امام جمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما تصریح کرد: در هفته‌ها و روزهای گذشته به غیر از روزهای منتهی به سرمای دو سه روز قبل مصرف روزانه گاز در استان ۱۰ میلیون مترمکعب بود اما سرمای چند روز قبل باعث شد که این مصرف به بیش از ۱۲.۵ میلیون مترمکعب برسد.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: مسوولان باید به منظور تامین گاز زمستان برنامه‌ریزی کنند و از سوی دیگر مردم باید در مصرف بهینه سازی را لحاظ نمایند تا در زمستان که بدون شک زمستانی سرد خواهد بود مشکلی نداشته باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی صاحب کتاب تفسیر المیزان و یادآور شد: آیت الله علامه طباطبایی شخصیتی کم نظیر عالم تشییع بود و تحول در حوزه علمیه قم به خصوص در بحث تفسیر از زمان حضور ایشان صورت گرفت و برای نگارش این کتاب بیش از ۲۰ سال زحمت کشیده شد.

* رجنی: مسوولان در مذاکرات وین از حقوق ملت دفاع کنند
امام جمعه موقت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات هسته ای وین در ماه آذر از تیم مذاکره کننده کشورمان خواست تا از حقوق حقه ملت براساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» دفاع کنند.

حجت الاسلام روح الله رجنی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی همچنین باید از تجریبات مذاکرات ادوار گذشته درس بگیرد و منویات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند و کشورهای طرف مذاکره را ملزم به پایبندی به تعهداتشان کنند.

وی تصریح کرد: امروز روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه رو به گسترش است و همسایگان جمهوری اسلامی باید اجازه ندهند تا کشورهای غربی و دشمنان اسلام در برخی موارد اختلافی بین کشورهای مسلمان، وارد منطقه شوند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به سالگرد حوادث آبان سال ۹۸ گفت: پشت پرده فنته و آشوبی که به بهانه گرانی بنزین در برخی شهرهای ایران اسلامی رخ داد، کشورهای استکباری از جمله آمریکا و اسراییل بودند که این فتنه هم با تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم خنثی شد.

رجنی  به فرارسیدن هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنج آذر) اشاره کرد و با برشمردن برخی ویژه‌های بسیج در آیات قرآن و دین مبین اسلام، اضافه کرد: ایمان به خدا و رابطه عاشقانه داشتن با حق تعالی، مردمی بودن و داشتن رابطه متواضعانه با مردم، جهاد اعم از نظامی، علمی، فرهنگی و اقتصادی در راه خدا و ملت و نیز سلطه‌گر و سلطه پذیر نبودن (نترسیدن از دشمنان) از مهمترین ویژگی‌های نیروهای بسیجی در تراز قرآن و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: نیروهای بسیج این ویژگی‌ها را از ابتدای انقلاب تاکنون به ویژه در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های علمی و اقتصادی اجرایی کردند و امروز رشد و موفقیت‌های آنان همگان بویژه دشمنان انقلاب را حیرت زده و ناامید کرده است.

* دماوندی: واکسیناسیون عمومی و تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن از اقدامات جهادی دولت سیزدهم بود

امام جمعه انبارالوم در خطبه نماز جمعه  انبارالوم گفت: انسان‌ همواره‌ باید امید به‌ خدا داشته‌ باشد‌ نباید از امید خدا ناامید شود که‌ این‌ بزرگ‌ترین‌گناه‌ است‌، نماز باعث جلب رضایت خدا می‌شود و گناهان شما را نیز می‌بخشد.

حجت‌الاسلام محمد دماوندی با توجه به سخنان اخیر رهبر انقلاب تصریح کرد: نکته‌ این‌ است‌ که‌ حضرت آقا سخن‌‌ از‌ ساختار کشور بیان‌ کرده‌‌‌. همت‌ کردن‌ مسئولان‌ برای‌ انتخاب کردن افراد صالح وانقلابی و جهادی از نکات مهم ایشان بود.

وی در رابطه جنگ رسانه‌های معاند به دولت سیزدهم اظهار داشت: تقریبا ۱۰۰ روز از عمر دولت می‌گذرد کسانی که با نظام مشکل دارند و امریکا را می‌پرستند دارند خبرهای بد درباره دولت سیزدهم می‌گویند.

دماوندی چند خصوصیت دولت سیزدهم را بیان کرد و افزود: موفقیت این دولت در بخش واکسن که حدود ۱۰۰ میلیون نفر واکسن زدن، سفرهای استانی موثر، طرح ثبت‌نام مسکن برای مردم، تعامل فعال وزارت خارجه با کشورهای خارجه، عضویت کشور در انجمن شانگ‌های، گفت‌و‌گو‌ صریح‌ و ساده‌ با مردم‌

امام جمعه انبارالوم ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: امام (ره) بسیج شجره طیبه و درخت پرثمریست، امام‌‌خامنه‌ای فرمودند بسیج هیچ‌گونه‌ای در دنیا ندارد، همه ما قدردان زحمات بسیج و بسیجیان هستیم.


*  بیات: نماز از برجسته‌ترین نعمت‌های الهی است/ فرهنگ بسیج و بسیجی روزه به روز گسترده‌تر و ماندگارتر باشد

امام جمعه خان ببین در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی  گفت: اگر انسان تقوای الهی را رعایت کند به مقام و کمالات خواهد رسید، در سایه تقوا و پرهیزگاری برکات زندگی زیاد می‌شود، نماز یک هدیه الهی است که با عبادات دیگر متفاوت است، در قرآن ۱۳بار کلمه نماز تکرار شده است.

حجت‌الاسلام علی‌محمد بیات افزود: نماز از برجسته‌ترین نعمت‌های الهی است، اهمیت و وزن نماز از همه واجبات بالاتر است و قبول یا رد شدن نماز باعث قبول یا رد شدن سایر اعمال می‌شود، شایسته است که همگان در نشر فرهنگ نماز تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: با تلاش هیأت دولت و کادر پزشکی کار واکسیناسیون در موقعیت خوبی قرار دارد، از تلاش مسئولان مربوطه و مردم که در این امر همکاری کردند، تشکر می‌کنیم.

بیات گفت: با نگاهی به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت مردمی می‌توان گفت که دولت جدید نگاه به پتانسیل داخلی کشور دارد و روحیه انقلابی، جهادی، میدانی این دولت سرآمد است، با وجود اینکه دولت با یک میراث ناموفق از دوران گذشته روبه رو بوده است ولی اگر منصفانه قضاوت کنیم، عملکرد دولت جدید قابل ستایش و تقدیر است.‌

امام جمعه خان‌ببین ضمن تبریک هفته بسیج افزود: همه ما مردم عضو بسیج هستیم و مردم عزیز ما با عضویت در شجره طیبه بسیج پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ماندگار مانده‌اند، فرهنگ بسیجی همان احساس مسئولیت در برابر آحاد جامعه است، امیدواریم فرهنگ بسیج و بسیجی روزه به روز گسترده‌تر و ماندگارتر باشد.

* دلبری: دولت برای رفع گرانی‌های بی‌رویه تدابیر فوری اتخاذ کند

امام جمعه گالیکش گفت: انتظارت مردم از دولت این است برای رفع گرانی‌های بی‌رویه و بی‌منطق تدابیر فوری و قابل تحقق اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: سازندگی و آبادانی، ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی، ترویج اخلاق در ورزش و حضور فعال در رسانه از جمله برنامه‌های بسیج است، ولی خدمت به مردم هدف اصلی بسیج است که از روز اول تاکنون به این وظیفه خودش به نحو احسن عمل کرده است .

وی خطاب به نمازگزاران جمعه تصریح کرد: این نیروهای انقلابی و ولایی هستند که می‌توانند فرهنگ ساز باشند، ما باید فرهنگ‌باوری و فرهنگ‌سازی را برای تحقق اهداف مدنظر خود قرار دهیم و این را باید متولیان و مسئولان انقلابی فراهم کنند .

دلبری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داد دولتی است در میدان که از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است، ریاست جمهور و وزرا از روز اول در تمام صحنه‌ها در بین مردم بودند و پاسخگو بودن به مردم، ساده‌زیستی، روحیه همگرایی با سایر قوا از جمله این مواردی است که ما مشاهده کردیم .

امام جمعه گالیکش ضمن توصیه‌ای به شهروندان خاطرنشان کرد: کسانی که واکسن نزده‌اند مراجعه بکنند، شهرستان ما یک شهرستان انقلابی و ولایی است و در تمام عرصه ها شما در خط مقدم بودید و چرا باید ۸۵ درصد مردم شهرستان باید واکسن زده باشند، بلکه بیایید ۱۰۰ درصدش کنید و به خرافات و مزخرفاتی که بعضی‌ها می‌گویند توجه نکنید.

دلبری بیان داشت: انتظارت مردم از دولت این است برای رفع گرانی‌های بی‌رویه و بی‌منطق تدابیر فوری و قابل تحقق اتخاذ کنند.

* یازرلو: راه رسیدن به خدا؛ پیروی از ولایت است

امام جمعه موقت دلند امروز در خطبه نمازجمعه شهر دلند ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: راه رسیدن به آرامش و آسایش و امنیت ارتباط با خداست، زیرکترین افراد از منظر امام حسن عسکری (ع) کسی است که محاسبه هوای نفسش را داشته باشد، به فکر بعد از مرگش باشد.

حجت‌الاسلام یازرلو اظهار کرد: خدا را زیاد یاد کند، زیاد به فکر مرگ باشد، همواره تلاوت قرآن داشته باشد و خیلی بر محمد و آل محمد(ص) صلوات بفرسند، اگر می‌خواهیم سعادتمند شویم باید با سیره اهل البیت (ع) آشنا شویم.

وی تصریح کرد: هراس دشمن از بسیج این است که بسیج و بسیجی در همه عرصه ها و مشکلات اولین نفر حضور دارد. مقام معظم رهبری میفرمایند بسیج به معنی حضور و آمادگی همان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان(عج) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است. راهکار برون رفت از مشکلات استفاده و اعتماد به تفکر بسیجی است.

امام جمعه موقت دلند به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره کرد و افزود: غفلت و غارت دو هدف مکمل استعمارگران در اعمال ناتوانی ملت ها هستند اگر کسی از توانایی‌هایش غفلت کرد غارت از آن آسان می‌شود، در واقع غفلت مقدمه غارت و غارت افزایش‌دهنده غفلت است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول