اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

زلزله فین تلنگری برای توجه به این منطقه بود/ بسیاری از منازل مردم ناایمن است

امام جمعه بندرعباس گفت: زلزله 6.4 و 6.3 ریشتری در منطقه فین تلنگری به همه ما بود که به فکر ایمنی در ساخت و ساز بخصوص توجه به وضعیت منطقه فین و دیگر مناطق دارای بافت ضعیف و ناایمن داشته باشیم.

زلزله فین تلنگری برای توجه به این منطقه بود/ بسیاری از منازل مردم ناایمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: زلزله در فین اگر چه بسیار شدید و مهیب بود اما لطف خدا شامل حال همه ما شد و این منطقه با حداقل خسارات این زلزله عظیم را طی کرد.

وی با بیان این که بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و جلوگیری از فراموشی آنان موضوع و مسأله بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: زلزله بم 6.6 ریشتر بود و هزاران نفر را به کام مرگ کشاند فقط دودهم ریشتر از زلزله هرمزگان بیشتر بود و لذا باید خدا را شکر کنیم که فاجعه‌ای در هرمزگان رخ نداد.

به گفته امام جمعه بندرعباس، زلزله فین تلنگری به همه برای توجه به ساخت و سازهای ایمن بود به طوری که وضعیت منطقه فین را در بازدیدی از مناطق زلزله زده بررسی کردم، بسیاری از منازل ایمن نبودند و ساخت و ساز در آنها اصولی صورت نگرفته بود و این بازسازی پس از زلزله‌، فرصتی برای ایمن سازی است.

عبادی‌زاده عنوان کرد: بخش فین 60 سال است که در حوزه تقسیمات کشوری به عنوان بخش قرار داده شده اما محروم از بسیاری امکانات زیربنایی و زیرساختی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات و کمبودها در ساعات و روز اول امدادرسانی به مردم منطقه زلزله‌زده، گفت: باید سریع‌تر کار بازسازی مناطق زلزله‌زده شروع شود و مردم وارد خانه‌های نو و ایمن شوند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تقدیر از اقدام به موقع دولت در سفر معاون اول رییس جمهور و اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر و بسیج و گروه‌های مردمی و ... گفت: نباید بگذاریم این مردم با مشکلات فراموش شوند بلکه باید پیگیرانه مسائل منطقه دنبال شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، این نیروی برآمده از بطن مردم را شجره طیبه‌ای خواند که برکات زیادی برای کشورمان در برهه‌های مختلف داشته و در زمینه‌های مختلف خودکفایی نیز با موفقیت ظاهر شده است به طوری که فرهنگی غنی از خود به جای گذارده است.

عبادی‌زاده بیان داشت: حفظ و حراست از کیان انقلاب اسلامی به روحیه جهادی و بسیجی نیاز دارد و امروز نیز جوانان کشورمان با حضور در بسیج، جلوه‌های دیگری از اقتدار، عزت و تلاش برای اعتلای کشور را رقم می‌زنند.

انتهای پیام/ 88055
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول