اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رشد 7 درصدی بارش‌ها در استان ایلام

کارشناس اداره هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش‌ها در شهر ایلام از ابتدای مهر ماه تا کنون ۱۹/۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 7 درصدی مواجه بوده است.

رشد 7 درصدی بارش‌ها در استان ایلام

ساسان رستمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طی سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ یعنی از اول مهرماه تا کنون در برخی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارش باران را داشته‌ایم.

وی افزود: هر سال زراعی از مهرماه شروع می‌شود و تا مهرماه سال بعد ادامه دارد و میزان بارش‌های سالانه را معمولاً بر اساس سال زراعی بیان می‌کنند.

کارشناس اداره هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش‌ها در شهر ایلام از ابتدای مهر ماه تا کنون ۱۹/۵ میلی‌متر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۱۸/۳ میلی‌متر بارش ثبت شده بود و این به معنی رشد ۷ درصدی بارش‌ها در ایستگاه ایلام است.

وی افزود: این در حالی است که میانگین بلند مدت یا میانگین بارش طی ۳۰ سال گذشته در ایستگاه ایلام ۷۹/۶ میلی‌متر بوده و از این نظر بارش‌های فعلی در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش حدود ۷۶ درصد کاهش داشته است.

رستمی در پایان گفت: همه‌ی ایستگاه‌های استان نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ سال گذشته بارش کمتری را ثبت کرده‌اند اما از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون، ایلام با ۱۹/۵ میلی‌متر بارش و مهران با ۱/۴ میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش‌ها را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول