اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی برداشت حدود ۳ میلیون تن مرکبات در مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات امسال در مازندران، گفت: از این میزان تولید ۲ میلیون تن پرتقال است.

پیش‌بینی برداشت حدود ۳ میلیون تن مرکبات در مازندران

هادی ایزدی امیری امروز درباره وضعیت برداشت مرکبات در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره افزایش عرضه نارنگی این روزها در استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید و استمرار برداشت نارنگی و تداخل آن با برداشت پرتقال به نظر می‌رسد در دی ماه قیمت این میوه به تعادل برسد.

وی با بیان اینکه برداشت پرتقال تامسون از اواخر آبان‌ماه به اوج خود می‌رسد و تا اواخر آذرماه نیز ادامه خواهد داشت، گفت: قیمت مرکبات همزمان با اوج گرفتن برداشت و افزایش عرضه، کاهش نسبی خواهد داشت.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با صادرات مرکبات،گفت: صادرات مرکبات نیز با امسال رونق خواهد گرفت.

ایزدی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات امسال در مازندران، اضافه کرد: از این میزان تولید پرتقال ۲میلیون تن است.

وی درباره زمان مناسب برداشت پرتقال تامسون در مازندران، یادآور شد:  زمان مناسب برداشت پرتقال تامسون در شرق استان از ۱۰ آبان، مرکز استان از ۲۰ آبان و در غرب استان از اوایل آذر ماه است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر کیفیت خوب محصولات مرکبات مازندران، خاطرنشان کرد: رنگ‌افزایی مرکبات نیز ممنوع است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول