اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

آثار «فریدا کالو» رکورد زد/ فروش 20 میلیون دلاری نقاش ۱۰۱ ساله

یک تابلوی نقاشی کمیاب از «فریدا کالو» در یک خانه حراجی در نیویورک به قیمت تقریباً ۳۵ میلیون دلار فروخته شد.

آثار «فریدا کالو» رکورد زد/ فروش 20 میلیون دلاری نقاش ۱۰۱ ساله

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس۲۴، روز سه‌شنبه یک تابلوی نقاشی کمیاب از «فریدا کالو» در یک خانه حراجی در نیویورک به قیمت تقریباً ۳۵ میلیون دلار فروخته شد که رکوردی برای اثری از این هنرمند برجسته مکزیکی محسوب می‌شود.

در همین حراج، تابلویی از هنرمند فرانسوی پیر سولاژ نیز با فروش ۲۰.۲ میلیون دلاری، رکوردی را برای آثارش بجای گذاشت.

رکورد فروش آثار هر دو نقاش در جریان حراج روز سه‌شنبه شکسته شد. تابلوی «من و دیگو» اثر فریدا کالو ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این تابلو یکی از نقاشی‌های فریدا کالو است که در آن چهره دیگو ریورا، شوهرش در آن دیده می‌شود.

رکورد قبلی فروش یکی از تابلوهای فریدا کالو در سال ۲۰۱۶ به قیمت هشت میلیون دلار به ثبت رسیده بود. بنا بر اعلام حراجی ساتبیز (Sotheby's) تابلوی «من و دیگو» از سوی مجموعه ادواردو کوستانتینی خریداری شد. این تاجر و مجموعه‌دار آرژانتینی بنیانگذار موزه هنرهای آمریکای لاتین در بوئنوس آیرس است.

 

 تابلوی «دیگو و من» اکنون گران‌ترین اثر هنری آمریکای لاتین است که در حراج فروخته شده است. فریدا کالو که با نگاه مرموزش در خودنگاره‌‌ها یا سلف پرتره‌هایش شناخته می‌شود در سال ۱۹۵۴ میلادی در سن ۴۷ سالگی درگذشت. 

در حراجی روز سشنبه همچنین تابلویی از پیر سولاژ با رقم ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رکورد فروش آثار این هنرمند ۱۰۱ ساله را شکست. پیر سولاژ که با تابلوهای سیاه رنگ خود شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴ از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری وقت فرانسه «بزرگترین هنرمند زنده جهان» توصیف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول