اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آماده مقابله با آبگرفتگی معابر اصفهان هستیم

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۷۵ اکیپ مجهز و آموزش دیده، آماده مقابله با آبگرفتگی و یخ زدگی معابر اصفهان هستند.

آماده مقابله با آبگرفتگی معابر اصفهان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری از آمادگی کامل مدیریت شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی و یخ بستگی احتمالی معابر در شهر اصفهان خبر داد و اظهار داشت: ۷۵ اکیپ مجهز و آموزش دیده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان مستقر شده‌اند تا درصورت بارش نزولات آسمانی و احتمال آب‌گرفتگی و یخ زدگی معابر، نسبت به حل مشکل، سریعا اقدام کنند.

وی با اعلام این خبر افزود: پیرو اعلام سازمان هواشناسی و مکاتبات انجام گرفته درخصوص احتمال بارش برف و باران، برودت هوا و یخ بستگی معابر در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ماه، کلیه نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف شهر مستقر شده و با بهره گیری از تجهیزات فنی، برای پاک‌سازی سریع معابر و استمرار عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه، اقدام خواهند کرد.

بقایی با بیان اینکه معاونان خدمات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، در اقدامی جهادی کلیه مناطق و محل های مستعد برای بروز آب‌گرفتگی را به دقت مشخص کرده‌اند تا در صورت بروز چنین حادثه‌ای، مطابق با نقشه از پیش مشخص شده، اقدام سریع و مهندسی شده انجام دهند، تصریح کرد: کلیه ورودی‌ها و کانال‌های هدایت آب های سطحی، مورد آزمایش واقع شده و باز بودن آنها مورد تایید قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به تجهیزات فنی آماده شده برای استفاده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰ دستگاه خاور روباز، ۴۰ دستگاه نیسان، ۱۵ دستگاه تراکتور، ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان و بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن شن و نمک برای پاشیده شدن در معابر و رفع یخ‌زدگی تهیه شده که ۴۵۰ نفر نیروی اجرایی در هر شیفت کاری، از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از نخستین ساعات شب ۲۵ آبان ماه، در هر منطقه شهری اصفهان ۵ اکیپ و در مجموع ۷۵ اکیپ عملیاتی، آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، تاکید کرد: ۱۵۰ باکس و ۵۳۰ نقطه برای استقرار کیسه‌های شن و نمک در معابر و مناطق مختلف شهر اصفهان پیش‌بینی شده است.

بقایی آزمایش، عیب‌یابی و تکمیل تجهیزات فنی را یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در مواجهه با بحران‌های شهری برشمرد و اظهار داشت: درحال حاضر، حدود ۹۰ دستگاه پمپ کف کش، ۷۰ دستگاه پمپ روبین، ۳۵ دستگاه موتور برق، ۳۰ دستگاه لجن‌کش و ۲۵ دستگاه خودمکش در اختیار اکیپ‌های عملیاتی قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه هرگونه یخ‌زدگی یا انسداد معابر عمومی، با اقدام سریع و به موقع معاونان خدمات شهری و مسؤولان امور شهر مناطق ۱۵ گانه، به سرعت رفع و رجوع خواهد شد، از شهروندان اصفهانی خواست: حتی الامکان در ساعات پایانی امشب و ساعات خیلی ابتدایی فردا صبح در منزل بمانند تا با کاهش برودت هوا و بهبود شرایط جوی، امکان آمد و شد آنها به شکل مناسب تری فراهم شود.

نتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول