اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گلایه اهالی خرمدشت کوهبنان از پایین بودن سرعت اینترنت/مهاجرت خانواده‌ها به‌دلیل درس آنلاین فرزندان

اهالی دهستان خرمدشت خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان از پایین بودن سرعت اینترنت به‌شدت رنج می‌برند، در حالی که روستاهای اطراف این دهستان که در محدوده جغرافیایی استان یزد قرار گرفته‌اند همه از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

گلایه اهالی خرمدشت کوهبنان از پایین بودن سرعت اینترنت/مهاجرت خانواده‌ها به‌دلیل درس آنلاین فرزندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، دهستان خرمدشت در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان کوهبنان و در مرز کرمان با استان یزد قرار گرفته است، که با وجود داشتن مردمی ولایت‌مدار و خونگرم طی سالیان گذشته در راستای رفع مشکل اینترنت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مردم این دهستان خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان از پایین بودن سرعت اینترنت به‌شدت رنج می‌برند، در حالی که روستاهای اطراف این دهستان که در محدوده جغرافیایی استان یزد قرار گرفته‌اند همه از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و در حقیقت ساکنان این دهستان، روستاهای رتک و کهن از این مزیت بی‌بهره هستند.

دهستان خرمدشت با دارا بودن آداب و رسوم مذهبی که به ثبت ملی رسیده است، در طول سال و زمان برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی، پذیرای هزاران میهمان از استان‌های یزد، تهران ، کرج، قزوین، کرمان و ... است، می‌طلبد که مسؤولان مربوطه در راستای رفع این مشکل پیش‌قدم باشند و نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

اگرچه شاهد پیگیری‌های مستمر و‌ مجدانه فرماندار کوهبنان و‌ نماینده مردم‌ شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سطح مکاتبه با مسؤولان استانی و کشوری هستیم، اما تا این لحظه جوابی قانع‌کننده از سوی این مسؤولان در راستای حل‌شدن این مشکل مهم دریافت نشده است.

رفع نشدن ‌مشکل سرعت اینترنت در دهستان خرمدشت کوهبنان سبب شده که برخی خانواده‌ها برای عقب نماندن فرزندان‌شان از آموزش مجازی به شهرستان‌های کوهبنان، کرمان، یزد، بافق و حتی تهران و کرج مهاجرت کنند که در صورت ادامه این امر در آینده نه چندان دور شاهد خالی‌شدن این دهستان از سکنه خواهیم بود .

در حقیقت گوشی‌های تلفن همراه در خانه‌های این منطقه فقط وسیله‌ای برای برقراری ارتباط تلفنی شده است در حالی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها مجازی شده و بسیاری از کسب و کارها از طریق اینترنت و سفارش در این فضا صورت می‌گیرد، که می‌طلبد که حل این مشکل به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا مردم این دهستان از اینترنت پرسرعت که اکنون از حداقل امکانات رفاهی محسوب می‌شود، بهره‌مند شوند.

به گفته یکی از اهالی دهستان خرمدشت برای ارسال پیام یا فایل از طریق اینترنت مردم مجبورند به تپه‌های اطراف روستا بروند و مسیری طولانی را طی کنند تا به بالای کوه و نقاط دسترسی برسند که این امر سلامت مردم را نیز تهدید کرده و خطرساز شده است.

 دسترسی نداشتن به اینترنت گاه مشکلات اجتماعی و فرهنگی هم برای مردم منطقه در بر دارد.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول