اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روز پرواز، نمادی برای حماسه ۲۵ آبان اصفهانی‌ها

در آیین آغاز برنامه‌های گرامیداشت ۲۵ آبان که در مجاورت پل ۲۵ آبان برگزار شد، نماد روز پرواز رونمایی شد‌.

روز پرواز، نمادی برای حماسه ۲۵ آبان اصفهانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوا بارانی است و سوز سرمای پاییزی دست کمی از سرمای زمستانی ندارد، ظهر روز ۲۵‌ام آبان است، همان روزی که مردم در سال ۶۱، ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و حماسه آفریدند؛ این بار در میدان ۲۵ آبان که با نام این شهیدان است، جمع شده‌اند. 

مردم زیر باران دور گروهی که مارش می‌نوازند ایستاده‌اند تا اجرای گروه رزم‌نوازان دانشگاه امیرالمؤمنین را روی گوشی خود ضبط کنند؛ عده‌ای حتی نمی‌دانند که این رویداد برای چه برگزار شده است. 

صدای بوق ماشین‌ها، هم‌نوا با صدای مارش می‌نوازد، حتی گاهی اتومبیل‌ها در میدان ۲۵ آبان توقف کوتاهی برای در جریان قرار گرفتن این رویداد دارند، عده‌ای نیز برای در امان ماندن از قطرات باران، زیر پل به نظاره ایستاده‌اند؛ حتی عده‌ای از ساختمان‌های کنار میدان ۲۵ آبان کنار پنجره ایستاده‌اند تا این رخداد را مشاهده کنند.

پس از تلاوت قرآن توسط حق‌شناس و اجرای سرود جمهوری اسلامی، مرتضی کشاورز که خواننده است قطعه ۲۵ آبان را می‌خواند؛ در ادامه علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نوید آسمان برفی امشب را می‌دهد و می‌گوید: قرار است یاد و خاطره این شهدا را از یاد نبریم و امید است مشکلات کشور اعم از مشکلات معیشتی حل شود و  اصفهان مثل گذشته مثل نگینی بدرخشد و ما از اصفهانی بودن خود لذت ببریم، غصه زاینده‌رود را نخوریم و جشن جاری شدن آب را بگیریم. 

باران گویی بنای بند آمدن ندارد، شاید به استقبال نمادی آمده که محمد فرخ‌نژاد سازنده‌اش است، خانواده شهدا نیز با حضورشان فضا را معنوی‌تر کرده‌اند. 

گروه آوازی مولا شروع به اجرای قطعه‌ای می‌کند و نماد «روز پرواز» توسط خانواده شهدا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود، نمادی به ارتفاع ۵ متر در مجاورت پل ۲۵ آبان که نماد این روز  است، همزمان آسمان را که نگاه کنی، پرندگان از قفسه رها شده را می‌بینی که زیر بارش باران هنر پروازشان را به نمایش می‌گذارند و این چنین آغازی است برای برنامه‌های گرامیداشت ۲۵ آبان.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول