اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید عمار الحکیم: بدون بازبینی نتیجه انتخابات، صلح و امنیت در عراق از بین خواهد رفت

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت که تردیدهای جدی در خصوص صحت نتیجه اعلام شده انتخابات پارلمانی وجود دارد.

سید عمار الحکیم: بدون بازبینی نتیجه انتخابات، صلح و امنیت در عراق از بین خواهد رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز (سه‌شنبه) در سخنانی در کنفرانس «امنیت و صلح» در استان دهوک گفت که تردیدهای روشنی در خصوص صحت و سلامتی روند انتخابات اخیر پارلمانی وجود دارد و در صورتی که بازبینی واقعی در نتایج آن صورت نگیرد، صلح و امنیت عراق تهدید می‌شود.

به نوشته وبگاه المعلومه، او گفت: «اگر بازبینی واقعی در این نتایج جعلی و زشت صورت نگیرد و اگر جلوی تلاش‌ها و طرح‌ها برای تحمیل آن گرفته نشود، امنیت، صلح، حاکمیت، نظم و نهادهای تثبیت شده دیگر وجود نخواهند داشت».

او با اشاره به وجود چندین تهدید نگران‌کننده در سطح داخلی عراق، گفت: «مشارکت پایین در انتخابات، تردیدهای واضح در صحت نتیجه اعلام شده، عدم رضایت گسترده، تردید در اعتبار نهادهای حاکمیتی و اقداماتشان، احساس بی عدالتی و نبود کرامت و حس میهن‌پرستی، سرشکستی ادامه‌دار و نگرانی از حال و آینده، تمامی مسائلی هستند که موجب نگرانی است و باید به شکل ریشه‌ای حل و فصل شوند».

عمار الحکیم در ادامه تأکید کرد که علی‌رغم دستاوردهای سیاسی و امنیتی در عراق، اما تحولات منطقه‌ای و تهدیدات داخلی از سوی دیگر، همچنان از موانع اصلی رشد و توسعه عراق محسوب می‌شوند.

طبق آخرین اعلام نتایج انتخابات اخیر پارلمانی، گروه سیاسی «تحالف القوی» که با ائتلاف جریان حکمت ملی عراق به رهبری عمار الحکیم و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، تشکیل شده بود، تنها پنج کرسی به دست آورده است. هرچند این نتایج قطعی نیست و با اعتراض شدید گروههای شیعه همراه شده است و آن‌ها معتقد به دستکاری گسترده در نتیجه آراء و دخالت برخی کشورهای خارجی از جمله آمریکا و امارات در روند انتخابات هستند. جمعه دو هفته پیش، تظاهرات مردم در بغداد به خشونت کشیده شد و در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، دست‌کم یک نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند.

با این وجود برخی رسانه‌های عراقی گزارش می‌دهند که در پی نشست اخیر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی قضایی عراق با هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، از شدت تنش‌های سیاسی کاسته شده است و نیروهای حاضر در این هیأت در حال رایزنی با جریان صدر به منظور تشکیل یک دولت توافقی هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول