اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت 2 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان به همت بنیاد مسکن/ جشن پایان مقاوم‌سازی در سال 1410

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 2 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد.

ساخت 2 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان به همت بنیاد مسکن/ جشن پایان مقاوم‌سازی در سال 1410

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر امروز در آئین معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان مرکزی، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف مقاوم ‌سازی منازل روستایی امسال ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال همچنین  ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به همت بنیاد مسکن هدفگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن محرومان در بنیاد مسکن به کار گرفته شده است، ادامه داد: یکی از وظایفی که بر عهده این نهاد گذاشته شده، با توجه به سکونت ۱۲ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌ای شهرها، سامان‌‌دهی و رفع سکونت‌های غیررسمی است که امیدواریم بتوانیم این مهم را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

روحانی‌نژاد اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به موضوع مسکن نگاهی جدی است و تامین مسکن در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد که در این راستا مشکل مسکن ظرف بازه زمانی ۱۰ ساله در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی بیان داشت: استان مرکزی در ساخت مسکن محرومان یکی از استان‌های موفق کشور است و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بازه زمانی یک‌ساله حرکتی قابل تقدیر و ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی تاکید و تصریح کرد: چنانچه سالانه ۹ درصد منازل مقاوم‌سازی شوند بنیاد مسکن در سال ۱۴۱۰ جشن پایان بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی را جشن خواهد گرفت.

روحانی‌نژاد با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای معلولان، ایتام و نیازمندان گفت: متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌ شده است که باید با انسجام ملی در آینده این مشکل در بنیاد مسکن رفع و محرومان صاحب مسکن شوند. 

سالانه ۴ هزار واحد مسکونی در استان مقاوم‌سازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده یک هزار و ۹۰۰‌مین واحد مسکونی در زرندیه‌ افتتاح شود.

محمدرضا رضافرح ضریب نفوذ مقاوم سازی استان را ۵۲ درصد اعلام و بیان کرد: سالانه 4 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود و تا سال آینده تمام واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی خواهند شد.

سالانه 4 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود و تا سال آینده تمام واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی خواهند شد

 رضافرح از برنامه‌ریزی به منظور ساخت 3 هزار واحد مسکونی دیگر در استان خبر داد و گفت: پس از تامین زمین ۳۶ هکتاری عملیات اجرایی سه پروژه دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی از ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های ۲ معلول و ایتام خبر داد.

تامین سرپناه برای نیازمندان از بروز بسیاری از معضلات خواهد کاست

حجت الاسلام  محمد امین حقدادی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب استان مرکزی نیز تکریم و حفظ کرامت انسانی محرومان را مهم‌ترین رویکرد بنیاد مسکن دانست و گفت: تامین سرپناه برای نیازمندان از بروز بسیاری از معضلات خواهد کاست.

به گزارش خبرگزاری فارس نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه سفر دوروزه خود به استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اولویت‌ بنیاد مسکن تامین مسکن محرومان باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این دیدار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید شرایطی را فراهم کند تا قشر متوسط و ضعیف جامعه بتوانند سرپناهی برای خود داشته باشند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی  با اشاره به وقوع زلزله‌های چند سال اخیر اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که بنیاد مسکن باید در نظر بگیرد و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد بحث استحکام مسکن و رعایت مولفه‌های سند آمایش سرزمین در ساخت منازل مسکونی است.

تهیه نقشه آمایش سرزمین یکی از ضروریت‌ها برای ارتقا و موفقیت در امور این نهاد انقلابی است که بنیاد مسکن به آن توجه کند و بر اساس این طرح فعالیت‌های خود را پیش ببرد

وی افزود: تهیه نقشه آمایش سرزمین یکی از ضروریت‌ها برای ارتقا و موفقیت در امور این نهاد انقلابی است که بنیاد مسکن به آن توجه کند و بر اساس این طرح فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مهاجرت از روستاها، بیکاری و اشتغال کاذب را از دلایل عمده حاشینه نشینی برشمرد و ادامه داد: باید مناطق حاشیه‌نشین به درستی مدیریت شود، چرا که کوتاهی در این خصوص جامعه را به چالش می‌کشد.

 دری نجف‌آبادی بر لزوم تدوین نقشه آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای موفقیت در کارها یک نقشه آمایش سرزمین در اختیار داشته و فعالیت‌های خود از جمله ساخت و سازها و ایجاد زیرساخت‌های لازم را بر پایه این نقشه پیش ببرد.

وی خواستار توجه بیش از پیش بنیاد مسکن به مسکن خانواده‌های معلولان، ایتام، محرومان و نیازمندان و بهره گیری از نیروهای متعهد، متخصص و پاکدست در این نهاد انقلابی شد.

اعزام ۹ اکیپ برای ارزیابی واحدهای تخریب شده در زلزله هرمزگان

به گزارش فارس نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همچنین بعد از این دیدار نشستی را با حضور کارکنان و کارمندان بنیاد مسکن استان مرکزی برگزار کرد.

 

روحانی‌نژاد در این دیدار گفت:  تامین مسکن برای محرومان هدف اصلی شکل‌گیری این نهاد انقلابی است و این مسیر رسالت سنگینی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مردم وخیرین در ساخت مسکن محرومان امر بسیار مهمی است که نباید از نقش مهم و حساس خیرین مسکن ساز غافل شد.   

 در کشور 46 درصد واحدهای روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند که اگر سالانه 9 درصد مقاوم سازی شوند، در افق 10 ساله جشن پایان بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن گرفته خواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعزام ۹ اکیپ به استان زلزله زده هرمزگان خبر داد و گفت: در زلزله هرمزگان ۹ اکیپ برای ارزیابی واحدهای تخریب شده اعزام شدند که در نهایت امروز اعلام کردند که همه ارزیابی‌ها نهایی و جلسات برگزار شدند و باید بیش از ۲ هزار واحد ساخته شود که بلافاصله دستور ساخت آغاز و ماشین آلات به کار گرفته شد.

 

 

روحانی‌نژاد بیان کرد: در کشور ۴۶ درصد واحدهای روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند که اگر سالانه ۹ درصد مقاوم سازی شوند، در افق ۱۰ ساله جشن پایان بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن گرفته خواهد شد.

ساخت ۳ هزار واحد در پروژه اقدام ملی

محمدرضا رضافرخ مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز گفت: ساخت ۳ هزار واحد در پروژه اقدام ملی در دستورکار است که با رفع مشکل زمین‌های راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه ۲ هزار واحد در مهرماه ۹۹ آغاز و تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۹۵ درصد به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول