اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

موسسه خیریه نیکوکاری دانش آموزی هرمزگان راه اندازی شد

موسسه خیریه نیکوکاری دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) هرمزگان با حضور در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان راه اندازی شد.

موسسه خیریه نیکوکاری دانش آموزی هرمزگان راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسسه خیریه نیکوکاری دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع)  استان هرمزگان  با حضور سید حسن سید ابراهیم مدیر عامل مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) و حجت الاسلام غریب مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان راه اندازی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در حاشیه راه اندازی این موسسه و انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی دانش آموزی هرمزگان در واقع سبغه فرهنگی دارد و یکی از تکالیف این مرکز  تعامل با حوزه اتحادیه انجمن های دانش اموزی است.

جلیل تراهی افزود: امیدواری این مرکز با یک نگاه نو باعث خیر و و برکت در حوزه تحصیلی و تربیتی دانش  آموزان و بویژه نظام تربیتی (خیر و احسان) که استان هرمزگان نیازمند آن است، گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه سخاوتمندی، نجابت و خونگرمی مردم هرمزگان زبانزد است، بیان داشت: به همین جهت نیاز است که این الگوی تربیتی را از دانش آموزان بویژه مقطع تحصیلی پایه ابتدایی برای آماده شدن به گام دوم انقلاب که یکی از اهداف و تکلیف ما تربیت جوانان در تراز انقلاب هست، آغازکنیم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به اینکه این نهاد 43 هزار دانش آموز را تحت حمایت دارد که نزدیک ۱۹ هزار نفر از آن ها در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دارد لذا دغدغه ما تقویت بنیان‌های اعتقادی این جامعه هدف است که در این حوزه بتوانیم دستاورد و توفیقی را داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز ملی نیکوکاری دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) نیز گفت: اتحادیه انجمن دانش آموزان یک تشکل انقلابی و ولایی ریشه دار در کشور است که در کنار فعالیت های فرهنگی و تربیتی با هدف ترویج فرهنگ احسان و مواسات بین دانش آموزان با مساعدت و همکاری کمیته امداد اقدام به تاسیس مراکز نیکوکاری دانش اموزی کرده ایم.

سید حسن سید ابراهیم افزود: این حرکت با سرعت در کل کشور و استان ها در حال شکل گیری است که امروز هم در استان هرمزگان این اقدام مبارک را آغاز کردیم.

وی بیان داشت: این مراکز نیکوکاری در کنار مساعدت به همه دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت؛ بستری برای خدمت به همه نیازمندان و همچنین استفاده از این فرصت و ظرفیت برای آن رویکرد و نگاه تربیتی که می تواند برای نوجوانان رقم بخورد، باشد.

مدیرعامل مرکز ملی نیکوکاری دانش آموزی امام حسن مجتبی (ع) اظهارداشت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزی از اول انقلاب با هدف تربیت مدیران آینده و آینده سازان کشور تاسیس شده است و در واقع در یک فر ایند تربیتی این دانش اموزان آماده نقش آفرینی در دوران بزرگسالی می شوند که اکنون نیز خیلی از مسوولان ارشد کشوری محصول فرایند همین این مجموعه هستند.

سید ابراهیم یادآورشد: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که در فرآیند احسان و مواسات در بحث نیکوکاری به صورت مشخص تری ورود کنیم و با تفاهم نامه ای هم که اوایل سال گذشته منعقد شد، زمینه توسعه این کار خیر هم فراهم شد و زیرساخت های لازم با مساعدت کمیته امداد مرکز فراهم شود و الان به مرحله توسعه و تربیت اثر دادن در استان‌ها رسیده‌ایم.

وی گفت: بعد از استان خراسان رضوی، هرمزگان دومین استانی که این مرکز راه اندازی شده است که امیدواریم با انگیزه و اهتمامی که در این استان وجود دارد این حرکت سریع به ثمر خواهد نشست.

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام ایمانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام آزادی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و حجت الاسلام سلطانی مسئول امور طلاب دفتر نمایندگی ولی فقیه استان همراه بود، از دانش آموزان فعال جهادی موسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع)  تقدیر شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول