اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در کرمان/برگزاری 3000 برنامه در استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در هفته بسیج امسال، حدود سه هزار برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود که از این تعداد برگزاری۷۶ برنامه آن محوری است.

تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در کرمان/برگزاری 3000 برنامه در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج فقط یک نیروی نظامی نیست بلکه یک فرهنگ، تفکر، ایده، آرمان و منطق عاشورایی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد:  بسیج به واسطه منطق و تفکر عاشورایی بن‌بست شکن است زیرا بن‌بستی را برای خود قائل نیست به دلیل اینکه خروجی و پرورش یافته مکتب وحی است.

معروفی با اشاره به اینکه ضلع اساسی فلسفه وجودی سپاه، بسیج است، ابراز داشت: بسیج محاسبه‌گر نیست و محاسبه‌گری بر خلاف رویه بسیج است و به نافع خود نگاه نمی‌کند بلکه به منافع دین، انقلاب و مردم نگاه می‌کند.

وی بیان کرد: اقداماتی که ما در استان کرمان به عنوان سپاه و بسیج انجام می‌دهیم، مأموریت و وظیفه ما نیست، اینها رسالت ما است، ما نمی‌توانیم ببینیم مردم ما مشکل دارند و ما از کنار مشکلات آنها به سادگی بگذریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: نگاه رسالت در استان کرمان به صورت قرارگاهی در شش حوزه اصلی آب، خدمات فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، بهداشتی، مسکن و بسته‌های خدمات‌دهی را با نگاه بسیجی و جهادی اعلام و سازمان‌دهی کرده‌ایم.

معروفی عنوان کرد: اولویت اول ما در استان آب شرب و اولویت دوم آب کشاورزی است و در این زمینه اطلس آب را تعریف و آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا را در دستور کار قرار داده‌ایم و در سه ماه اول سال جاری به ۳۵ روستا آبرسانی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه آبرسانی را به نام قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرده‌ایم، تصریح کرد: آب را با روحیه جهادی به مردم می‌رسانیم و جلوی تنش آبی را خواهیم گرفت و به دنبال پرچم زدن و مطرح کردن نخواهیم بود.

معروفی بیان کرد: از جمله اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در یک سال گذشته ساماندهی 3 هزار و  ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی، صدور مجوز یک‌هزار گروه جهادی، راه‌اندازی ۲۳۸ صندوق قرض‌الحسنه و تاسیس و تکمیل ۳۹ تعاونی اشتغال‌زا، ساخت، تعمیر و تکمیل ۱۸۰۰ مسکن محرومین و مددجویان، احیای ۸۰ رشته قنات، آبرسانی به ۱۹۷ روستا تا پایان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، احداث و تکمیل ۱۴۲ باب مدرسه و ... است.

وی گفت: امسال هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذر ماه به مدت یک هفته با  شعار محوری بسیج پاره تن مردم شروع می‌شود و در این هفته حدود سه هزار برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود که از این تعداد  ۷۶ برنامه آن محوری است.

معروفی ادامه داد: از جمله برنامه‌های هفته بسیج افتتاح ۶۳ پروژه  آبرسانی با محوریت شهرستان رفسنجان، افتتاح ۱۳۴ پروژه عمرانی و غیرعمرانی با محوریت شهدا، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، یادواره  خانگی شهدا، رونمایی از موشن‌گرافی شهید یوسف‌الهی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در زمینه واکسیناسیون کرونا بیان کرد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان به روستاهای صعب‌العبور رفتیم واکسن تزریق کردیم و الان نیز آمادگی داریم در صورت مراجعه مردم به‌صورت ۲۴ ساعت مراکز ما برای زدن واکسن فعال باشند تا جامعه هدف استان واکسن بزنند و این زنجیره قطع شود.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول