اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۲۵ آبان بزرگ‌ترین نماد مذهبی‌بودن مردم اصفهان است

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص روز حماسه و ایثار مردم اصفهان گفت: تعدادی از شهدایی که تشییع شدند، پدر و پسر یا ۲ برادر بودند و این افتخار بزرگ‌ترین نماد مذهبی بودن، اسلامی بودن و پیشکسوتی در دفاع از انقلاب و اسلام از مردم شریف اصفهان است.

۲۵ آبان بزرگ‌ترین نماد مذهبی‌بودن مردم اصفهان است

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ سالگرد تشییع بیش از ۳۷۰ عزیز و شهید بزرگوار استان اصفهان است که برگ زرینی بر تاریخ پیشکسوتی مردم شریف اصفهان است، اظهار داشت: در روز ۲۵ آبان، اصفهان در تلاطمی وسیع به‌ سر می‌برد، در میدان امام(ره) مرحوم آیت‌الله سید اسماعیل هاشمی بر بدن‌های پاک و مطهر شهدا نماز خواند و جنازه‌ها بر دست مردم شریف اصفهان تشییع شد.

وی ادامه داد: تعدادی از شهدا پدر و پسر یا ۲ برادر بودند؛ مانند شهیدان حیدری که پدر و پسر کنار هم به شهادت رسیدند و تابوت‌هایشان کنار هم بود و این افتخار بزرگ‌ترین نماد مذهبی بودن، اسلامی بودن و پیشکسوتی در دفاع از انقلاب و اسلام از مردم شریف اصفهان است.

سالک با اشاره به سخنرانی امام(ره) در خصوص ۲۵ آبان توضیح داد: اصفهان پیشکسوت ایثار، گذشت، جانبازی و شهادت است تا نتیجه مطلوب انقلاب اسلامی رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم اصفهان در سال ۱۳۸۹ گفت: نکته قابل توجه نگاه مطلوب رهبر معظم انقلاب به اصفهان است؛ در آن دیدار ایشان چشم‌اندازی را به اتکای ۳۷۰ شهید مطرح کردند و آن چشم‌انداز این بود که نیاز است اصفهان در سطح جهان در ابعاد مختلف نورافشانی کند؛ نگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به این ایثار و گذشت نگاهی بین‌المللی است.

وی یادآور شد: از ۲۵ آبان ۱۳۸۹ تاکنون به‌دلیل حفظ حرمت شهدا و ارتقای استان اصفهان در سطح مطلوب و تراز انقلاب اسلامی مؤسسه‌ای به نام «مؤسسه نصف جهان» را تشکیل داده‌ایم و تا امروز خدمت بزرگی به مردم و مدیران اصفهان هدیه کردیم که قابل توجه است و این مورد به برکت خون ۳۷۰ شهید بود.

سالک با بیان اینکه امیدوارم در مدیریت جدید با تکیه بر فرهنگ سعادت و شهادت جامعه‌مان از بحران‌هایی مانند آب، آلودگی و مسائل مربوط نجات پیدا کند، تصریح کرد: امروز نیاز است که نظام پای حل معضلات مردم شریف اصفهان و خصوصاً مسأله آب به میدان بیاید زیرا از نظر قانونی و مصوبات دست دولت در جهت اجرا باز است؛ امیدوارم این بحران با دعای خیر مردم و طلب باران رحمت حل شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول