اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکنش امام جمعه فردیس به حواشی اخیر شورای شهر

امام جمعه فردیس با اشاره به موضوعات اخیر و بازگشت تعدادی از اعضای شورا پس از اینکه توسط هیات نظارت رد شده و از لیست شورا خارج شده بودند، گفت: اعتماد مردم باید در اولویت قرار بگیرد اما این نحوه عملکرد حاکمیت در خصوص تایید و رد صلاحیت به اعتماد مردم صدمه می زند.

واکنش امام جمعه فردیس به حواشی اخیر شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، بر ضرورت برقراری ارتباط وسیع و دو سویه با اصحاب رسانه در جهت کمک به شهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل با همکاری رسانه‌ها و مسؤولان در جهت کمک‌به شهر و شهروندان قابل حل است و رسانه‌ها می‌توانند صدای مردم مسؤولان برای بیان و تحقق مطالبات آن باشند.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان فردیس که از سال‌ها پیش هنوز به نتیجه نرسیده است، تاکید کرد: مسؤولان با حرف های تبلیغاتی موجب بی اعتمادی مردم  نشوند. موضوع بیمارستان فردیس از مدت‌ها پیش  علیرغم وعده های پی در پی مسوولان همچنان به نتیجه نرسیده است و در دهه فجر هم که اخیرا وعده داده اند معلوم نیست به نتیجه برسد‌. این وعده های تبلیغاتی موجب بی‌اعتمادی مردم است. 

امام جمعه فردیس با اشاره به موضوعات اخیر و بازگشت تعدادی از اعضای شورا پس از اینکه توسط هیات نظارت رد شده و از لیست شورا خارج شده  بودند، اظهار کرد: اعتماد مردم باید در اولویت قرار بگیرد اما این  نحوه  عملکرد حاکمیت در خصوص تایید و رد صلاحیت  به اعتماد مردم صدمه می‌زند.  

وی با بیان اینکه  از اصحاب رسانه توقع داریم  مروج اخلاق باشند، گفت: شهرما از نظر فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت و غیره مشکلات جدی دارد. ما در فرهنگ رانندگی و  رعایت قوانین مشکل داریم که هماهنگی و همکاری اصحاب رسانه با مسؤولان می‌تواند در ترویج فرهنگ‌ها و کاهش آسیب‌ها موثر باشد. 

امام جمعه فردیس در خصوص برگزاری شورای فرهنگ عمومی  به عنوان یکی از مسوولیت های امام جمعه بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی  برای سیاستگذاری های کلان  فرهنگی است که باید به صورت ماهیانه  تشکیل شود  و مصوبات آن ضمانت اجرا داشته باشد.‌ رسانه ها باید  اجرای مصوبات  را  پیگیری و تصمیمات مسوولان را تثبیت  کنند که مهمترین ضمانت  اجرا افکار عمومی است.‌

حجت الاسلام حسینی درادامه با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، گفت:  ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان  باید به سمت و سوی مبارزه با  فساد اداری حرکت کند. 

وی با بیان اینکه با کمک‌رسانه‌ها پاسخگو کردن مسوولان امکانپذیر است، اظهار کرد: در این راستا از رسانه ها توقع داریم با نگاه کلان مسائل را پیگیری کنند و منافع ملی و شهرستانی را بر منافع شخصی اولویت قرار دهند. گاهی اختلاف نظر ها با مسؤولان امر باید به نفع خدمت به مردم و اهداف شهر کنار برود. 

امام جمعه فردیس همچنین همکاری بیشتر اصحاب رسانه با ستاد نماز جمعه در خصوص انتشار اخبار و انتقال دغدغه ها و مشکلات مردم را خواستار شد.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول