اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده انگلیسی: امنیت در حوزه اروپا و آتلانتیک تضعیف شده است

فرمانده ستاد ارتش انگلیس گفت، روسیه به‌دنبال جنگ تمام‌عیار با غرب نیست اما امنیت در حوزه اروپا و اقیانوس اطلس ظرف سال‌های اخیر تضعیف شده است.

فرمانده انگلیسی: امنیت در حوزه اروپا و آتلانتیک تضعیف شده است

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیک کارتر» فرمانده ستاد ارتش انگلیس روز یکشنبه گفت، روسیه به‌دنبال جنگ تمام‌عیار با غرب نیست اما امنیت این حوزه نسبت به سال‌های قبل تضعیف شده است.

کارتر در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «معتقدم که وضع امنیت در حوزه اروپا و اقیانوس اطلس نسبت به هشت سال پیش که فرمانده ستاد ارتش شدم، قطعاً بدتر شده است».

او در پاسخ به سوالی درباره خوش‌بینی‌های اخیر درباره وضعیت آینده افغانستان گفت:‌ «نوع متفاوتی از طالبان در سال ۲۰۲۱ روی کار آمده است اما آن‌ها می‌دانند که با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه هستند و شصت درصد مردم افغانستان بعد از سال ۲۰۰۱ به دنیا آمده‌اند. بنابراین مردمی که طالبان بر آن‌ها حکومت می‌کنند متفاوت خواهد بود».

فرمانده ستاد ارتش انگلیس همچنین در پاسخ به سوالی درباره بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس و لهستان مدعی شد: «معتقدم که تنش‌ها ممکن است تشدید شود. در اینجا یک دستورالعمل دوگانه است که پخش اطلاعات نادرست را به ثبات‌زدایی مرتبط می‌کند. اینکه آن‌ها پناهجویان را به سمت مرزهای اروپایی می‌کشند یک مثال کلاسیک آن است».

او با اشاره به ارائه پیشنهاد کمک به لهستان گفت: «البته که بر اتحاد با لهستان تأکید داریم و در کنار لهستان علیه چنین تهدیداتی می‌ایستیم».

این مقام نظامی انگلیسی درباره تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین و تبدیل آن به جنگ تمام‌عیار گفت:‌ «جوابم این است که نمی‌دانم. معتقدم که باید گارد خود را حفظ کنیم و اطمینان داشته باشیم دارای بازدارندگی هستیم. باید مطمئن شویم اتحاد در ناتو برقرار است و اجازه بروز هیچ گسلی در مواضع جمعی را نمی‌دهیم».

او در ادامه گفت، ناتو باید آمادگی خود را حفظ کند اما گمان نمی‌کند روسیه تحت رهبری «ولادیمیر پوتین» به‌دنبال جنگ تمام عیار با غرب باشد.

نیک کارتر در پاسخ به سوالی درباره آمار آزار جنسی زنان در ارتش انگلیس گفت: «باید اذعان کنم که مشکلاتی فرهنگی داریم که باید بر آن‌ها غلبه کنیم اما موفقیت‌هایی نیز داشته‌ایم».

در ادامه، مجری برنامه به افزایش ده برابری آمار گزارش آزار و تجاوز جنسی در ارتش انگلیس از سال ۲۰۱۵ تاکنون اشاره کرد و پرسید آیا این واقعا یک موفقیت است؟

کارتر در پاسخ مدعی شد: «از یک لحاظ فکر می‌کنم چیز خوبی است که افراد می‌توانند پا پیش گذاشته و شکایت کنند زیرا گام مهمی در التیام آن محسوب می‌شود. اما راهی طولانی تا رسیدن به این اطمینان داریم که افراد "باید" شکایت کنند».

مجری بی‌بی‌سی تأکید کرد یکی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس اعلام کرده ۶۲ درصد سربازان زن با آزار و تجاوز مواجه شده‌اند و این به نظر موفقیت به نظر نمی‌رسد.

فرمانده ستاد ارتش انگلیس گفت: «نه موفقیت محسوب نمی‌شود ولی در همین تحقیق آمده است که نود درصد زنان مورد مطالعه گفته‌اند پیوستن به ارتش را به دیگر زنان نیز توصیه می‌کنند. البته که راهی طولانی برای ممانعت از رفتارهای نادرست داریم».

در ادامه مجری برنامه گفت، اخیراً خبر بسیار بد قتل یک زن کنیایی توسط سربازی انگلیسی منتشر شد و خانواده این زن قرار است شکایت کنند. آیا قرار است تحقیقاتی در این زمینه انجام شود؟

کارتر در پاسخ گفت‌: «از شنیدن آن شوکه شدم. وزارت دفاع در حال همکاری با مقامات کنیایی هستند. سوالات زیادی در دو سوی این قضیه وجود دارد».

کارتر روز گذشته (شنبه) نیز هشدار داد که خطر بروز جنگ تصادفی میان روسیه و غرب بیش از هر زمان دیگری در طول دوران جنگ سرد است.

کارتر سیاستمداران را درباره تشدیدهای غیرضروری بر حذر داشت و گفت: «مردم در نهایت نباید اجازه دهند که ماهیت جنگ طلبانه برخی از سیاست‌ها، ما را در موقعیتی قرار دهد که تشدید تنش منجر به محاسبات اشتباه شود».

وی ادامه داد: «بسیاری از ابزارها و مکانیزمهای ستنی دیپلماتیک که ما با آن در دوران جنگ سرد بزرگ شدیم در اینجا کاربردی ندارد و بدون این ابزارها و مکانیزم‌ها، خطر بزرگتری وجود دارد که تشدید‌ها بتواند به محاسبات اشتباه منجر شود».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول