اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

«دادگاه آبان» که قاضی و دادستان آن صهیونیست‌ها هستند، نمایشی مضحک است

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به برپایی دادگاه‌هایی تحت عنوان احقاق حقوق ملت ایران از سوی کشورهای اروپایی که خودشان با تحریم‌های ظالمانه ناقض حقوق ملت ایران هستند، گفت: دادگاهی که به عنوان دادگاه مردمی آبان تشکیل شده، نمایشی مضحک و مسخره است چرا که برخی از صهیونیست‌های نشان‌دار در این دادگاه به عنوان قاضی و دادستان در آن شرکت کردند.

«دادگاه آبان» که قاضی و دادستان آن صهیونیست‌ها هستند، نمایشی مضحک است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها و به خصوص لندن و واشنگتن و در عین حال میزبانی از شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که وابستگی آن حکومت سعودی با سابقه ای غیرقابل انکار در نقض فاحش حقوق بشر، اظهار داشت: در واقع عربستان با برخورداری از یک شبکه رسانه‌ای گسترده با گردش مالی سالانه ۱۰ میلیار دلار جریان‌سازی‌های شدیدی را علیه ایران و محور مقاومت به نیابت از لابی صهیونیستی، آمریکا و غرب اعمال می‌کند.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی، شش شبکه از یکصد شبکه عربستان سعودی مخصوص قومیت‌های ایرانی است که سعی می‌کنند نوعی شکاف و گسست بین قومیت‌های موجود در ایران ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: از آنجایی که رژیم سعودی یک رژیم طایفه‌ای، دیکتاتوری و پایگاه خیزش گروهک‌های تروریستی مانند القاعده و داعش است، سعی می‌کند با استفاده از رسانه به نوعی علیه ایران جریان‌سازی کرده تا نفود تهران در منطقه را کاهش دهد. 

هانی‌زاده افزود: ایران پایگاه مردمی و گسترده‌ای در منطقه دارد و به همین دلیل سعودی تلاش می‌کند با استفاده از رسانه علیه ایران سمپاشی کرده و سیاه‌نمایی کند تا موقعیت تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: شبکه‌های ایران اینترنشنال، من‌و‌تو و ده‌ها شبکه دیگر که تعداد آنها به ۲۶۰ شبکه در سراسر دنیا می‌رسد و همگی علیه ایران فعال هستند، با هزینه و کمک مالی عربستان و لابی صهیونیستی مشغول به کارهستند. 

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: بنابراین عربستان سعودی علی‌رغم شرایط داخلی ناپایدار و نقض گسترده حقوق بشر، سعی می‌کند چهره مناسبی از خود نزد افکار عمومی ارائه دهد وهم‌زمان علیه ایران سیاه‌نمایی کند.

هانی‌زاده بیان کرد: متاسفانه برخی از عوامل و مزدوران عربستان در شبکه ایران اینترنشنال که در گذشته در ایران مسئولیت‌هایی داشتند به کشورشان خیانت کرده و به دامن عربستان پناه بردند و از لندن و واشنگتن علیه ایران سیاه‌نمایی می‌کنند ولی به هر حال ایران باید ساز و کار لازم را برای تقابل با این جریان‌سازی‌ها را تعریف کند.

وی با اشاره به برپایی دادگاه‌هایی جهت احقاق حقوق ملت ایران از سوی کشورهای اروپایی که خودشان با تحریم‌های ظالمانه در واقع ناقض حقوق ملت ایران هستند، اظهار کرد: در واقع دادگاهی که به عنوان دادگاه مردمی آبان تشکیل شده، نمایشی مضحک و مسخره است چراکه برخی از صهیونیست‌های نشان‌دار در این دادگاه به عنوان قاضی و دادستان در آن شرکت کردند و علیه ایران حکم صادر می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ایران کشوری است که دارای سازمان‌ها و نهادهای مدنی است و کشوری دموکراتیک و دارای قانون اساسی مترقی به حساب می‌آید. 

هانی‌زاده افزود: دادگاهی که در لندن تشکیل شده با هزینه عربستان و لابی صهیونیستی صورت گرفته که همین امر باعث بی‌اعتباری و غرض‌ورزانه بودن این اقدام است.

وی تاکید کرد: افکار عمومی به خوبی از ماهیت مقامات عربستان سعودی و اقدامات ناقض حقوق بشری آن از جمله زندانی و شکنجه کردن صدها نفر از مبارزین و مخالفین سیاسی به نحوی که هم اکنون حدود ۳۴۰ نفر از روشنفکران و منادیان آزادی در زندان‌های رژیم آل سعود به سر می برند، آگاه هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که عربستان از توان مالی بالایی برخوردار است نهادهای مدافع حقوق بشر را با پرداخت رشوه ساکت می‌کند تا آنها بر فعالیت‌های ناقض حقوق بشری ریاض چشم‌پوشی کنند و همزمان این نهادها را علیه ایران تحریک می کند تا با صدور بیانیه، قطعنامه و برپایی دادگاه‌هایی به تهران فشار وارد کنند، بنابراین نقش دلارهای نفتی سعودی در این قبیل موارد کاملاً نمایان و اثرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول