اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حضور ۵ فیلم کوتاه ایرانی در مسکو/ «بندر بند» آذرماه می‌آید+تیزر

فیلم‌های کوتاه «فریبا، فاخته و دیگری»، «تیام»، «وودی آلن انتقام می‌گیرد»، «پای واژیک» و «بی» در چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه مسکو حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه مسکو میزبان ۵ فیلم کوتاه ایرانی از فیلمسازهای ایرانی است.

«فریبا، فاخته و دیگری» به نویسندگی و کارگردانی فریده شفیعی، «تیام» به نویسندگی و کارگردانی سمانه راد، «وودی آلن انتقام می‌گیرد» به نویسندگی و کارگردانی پیمان ناجی، «پای واژیک» به نویسندگی و کارگردانی حجت غلامی و «بی» محصول مشترک ایران و روسیه ساخته مهدی صفوی است که در چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه مسکو حضور دارند.

جشنواره فیلم کوتاه مسکو، یک مسابقه بین‌المللی فیلم کوتاه است که ماهانه نمایش‌های زنده و یک رویداد سالانه جوایز در مسکو برگزار می‌کند. این رویداد، همچنین اولین جشنواره فیلم کوتاه در روسیه است که ماهانه نمایش‌ فیلم‌های کوتاه را در سینما کاسموس مسکو برگزار می‌کند. دبیر و صاحب جشنواره، «رینا گریشینا» بازیگر مشهور روسی است.

 

* «بندر بند» آذر روی پرده سینماها می‌رود

فیلم سینمایی «بندر بند» ساخته منیژه حکمت به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی از چهارشنبه ۱۰ آذر اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. این فیلم همچنین به طور همزمان در سینماهای «هنروتجربه» نیز روی پرده می‌رود.

در خلاصه داستان «بندر بند» آمده است: یک بند (گروه) کوچک موسیقی از شهرستان‌های دور جنوب ایران قصد دارند بعد از مدت‌ها در یک کافی‌شاپ در تهران وارد یک رقابت غیررسمی شوند. مهلا به همراه سایر اعضای «بندر بند»، همسرش و یکی از نزدیکترین دوستان‌شان سفر خود را از یک استان جنوبی به تهران آغاز می‌کنند، آن هم درست زمانی که همه داشته‌های خود را در سیل از دست داده‌اند.

رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهلا موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران «بندر بند» هستند. این فیلم سینمایی جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته و جایزه نتپک جشنواره فیلم‌های کوهستانی اولجو را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول