اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راه‌اندازی سامانه برق خورشیدی در مدرسه ای به نام «مریم میرزاخانی»

پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت در مدرسه دخترانه مریم میرزاخانی واقع در یک منطقه روستایی سامانه برق خورشیدی نصب کردند.

راه‌اندازی سامانه برق خورشیدی در مدرسه ای به نام «مریم میرزاخانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، به همت پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت شهرستان فردیس، سامانه برق خورشیدی برای مدرسه دخترانه استاد مریم میرزاخانی در روستای کولگان از شهرستان رودبار جنوب استان کرمان طراحی و در مهرماه سال  جاری نصب و راه اندازی شد.

طرح مطالعه بهره برداری از انرژی خورشیدی و طراحی و نظارت بر اجرای سامانه برق خورشیدی در مدرسه استاد مریم میرزاخانی توسط  مهرداد عدل و با همکاری فرهاد براتی از اعضای هیات علمی پژوهشکده انرژی در پژوهشگاه  مواد و انرژی طراحی و به بهره برداری رسید،

این طرح  از سوی احمدرضا نیاورانی نماینده گروه مدرسه سازی نهال اندیشه، درمهرماه سال ۹۹ و در چارچوب یک طرح پژوهشی به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار شد.

دکتر عدل مجری این طرح پژوهشی در این خصوص، به خبرنگار فارس گفت: با درنظر گرفتن جوانب گوناگون فنی و اقتصادی، بهره برداری از برق پنل‌های خورشیدی فتوولتائی بصورت جریان مستقیم،  با کمک باتری‌های ذخیره ساز و دستگاه کنترل شارژ به همراه چراغ های دیود نورافشان (LED) برای فراهم سازی روشنایی فضاهای مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از تهیه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای این سامانه، نصب و راه اندازی برق خورشیدی در مدرسه دخترانه استاد مریم میرزاخانی و همچنین کتابخانه مهندس گلنوش زنگنه در مهرماه سال جاری به پایان رسید.

این پژوهشگر ادامه داد: در این سامانه از سه دستگاه پنل خورشیدی به ظرفیت مجموع ۹۶۰ وات، یک دستگاه کنترل شارژ خورشیدی، باتری ۲۴ ولتی و ۲۱ شعله چراغ برق مستقیم هریک به توان نامی ۱۸وات و شدت نورافشانی ۲۲۰۰ لومن بهره گیری شده است.

وی گفت: سامانه روشنایی فضاهای داخلی مدرسه با بهره‌گیری از چراغ‌های دیود نوری (LED) پربازده و مبتنی بر برق مستقیم با کمک پنل های برق خورشیدی، طراحی و تجهیز شد.‌

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول