اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

اثرگذاری پایگاه‌های بسیج افزایش یافته است/ مقابله بسیج با تحریف حقایق در فضای مجازی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت و لزوم مقابله بسیج با تحریف حقایق در فضای مجازی، گفت: اثرگذاری پایگاه‌های بسیج افزایش یافته است.

اثرگذاری پایگاه‌های بسیج افزایش یافته است/ مقابله بسیج با تحریف حقایق در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (یکشنبه) در ششمین جشنواره مالک اشتر سازمان بسیج، اظهار داشت: در زمانی که رویکرد بخشی از دلسوزان انقلاب به سمت شکل‌دهی سازمان‌های مردم نهاد در عرض بسیج بود، متاسفانه شاهد برخی از کم توجهی‌ها به تشکیلات انقلاب اسلامی یعنی بسیج بودیم که این تشکیلات به تعبیر مقام معظم رهبری بزرگترین تشکیلات مردمی است.

وی‌افزود: کم توجهی‌ها باعث شد ما شاهد اجحاف و ظلم باشیم، اما بسیجیان ولایتمدار و خدمتگزاران در بسیج در طول ۲-۳ سال گذشته و به ویژه در سال ۱۳۹۹ و نیمه اول امسال در حالی که ویروس کرونا در همه جهان و کشور پراکنده شد، وارد میدان شدند و با استفاده از راهبردی که رهبری تعیین فرمودند که آن هم منطق بسیج یعنی تبدیل تهدید به فرصت است، تهدید ویروس کرونا را به فرصتی برای خدمت تبدیل کردند.

سردار سلیمانی با‌ اشاره به شکل‌گیری نهضت کمک مومنانه در ایام شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در ۲۰ ماه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از کمک‌های مردم جمع‌آوری شد و با رعایت کرامت نیازمندان، کمک‌ها به افراد کم بضاعت و نیازمند اعطا شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موضوع احیای پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور، عنوان کرد: زمانی در یک ارزیابی دقیق حدود ۱۰ درصد پایگاه‌ها دارای اثربخشی بودند، این در حالی است که در ارزیابی تابستان امسال این اثرگذاری به بیش از ۳۲ درصد رسید و سایر پایگاه‌ها هم در مسیر رشد و تعالی قرار دارند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی ۹۸۲ گردان سایبری در سطح شهرستان‌ها و بیش از ۲۵۰۰ گردان حوزه‌محور کار بزرگی را انجام دادند و شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی را شکل داده و امروز در جهاد تببین و مقابله با تحریف حقایق انقلاب، نیروهای بسیجی در فضای مجازی در قالب این شبکه فعال هستند.

سردار سلیمانی گفت: تمرکز بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی، جهاد امیدآفرینی، نشاط و تفریحات سالم، مواسات و همدلی و کمک مومنانه، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اردوگاه‌های صیانت برای بازیابی معتادان متجاهر، ساخت فیلم‌های سینمایی نظیر فیلم تک‌تیرانداز و… از جمله اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

وی گفت: اعتلای شبکه فرهنگی بسیج در کانون توجه بسیجیان قرار گرفت و در این راستا شبکه «صالحین» ایجاد شد که شاهد یک جوشش و رشد در عرصه مد نظر مقام معظم رهبری خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج تشکیل صندوق‌های محله محور و ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط بسیج اعلام کرد و افزود: همچنین در ۱۲۰ شهرستان مراکز رشد تاسیس شده است تا استعدادهای برتر شناخته و شکوفا شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: امیداوریم با اجرای برنامه ۱۰ ساله اعتلای بسیج که از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود زمینه تحقق مردم سالاری دینی را فراهم کنیم.

وی گفت: انشاءالله که بسیج و بسیجیان با همکاری با سایر اقشار جامعه در مسیر تحقق سند اعتلای بسیج قرار گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول