اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ درآذربایجان‌غربی/ خطر خشکسالی کدام شهرهای آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها در استان طی سال آبی گذشته، گفت: 5 شهرستان‌ چایپاره، شوط، پلدشت، بوکان و مهاباد در خشکسالی شدید تا بسیار شدید به‌سر می‌برند.

کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ درآذربایجان‌غربی/ خطر خشکسالی کدام شهرهای آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته در استان اظهارکرد: در پایان سال آبی گذشته (۱۴۰۰-۱۳۹۹ )میانگین بارش استان  ۲۵۷.۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد کاهش و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری نیز گفت: از ابتدای سال آبی جاری( ۱۴٠٠_۱۴٠۱)، ۳۸.۷۷ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: در دوره یک ساله منتهی به پایان مهر ۱۴۰۰ تمامی شهرستان های استان درگیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید بوده‌اند که وضعیت شهرستان‌های چایپاره، شوط، پلدشت، بوکان و مهاباد شدیدتر است. 

عبدلی اظهار کرد: بررسی شرایط از نظر خشکسالی در دوره ۱۰ساله ، نوار غربی استان در حد نرمال و شهرستانهای بوکان، میاندوآب  و بخش‌هایی از خوی، چایپاره، شوط، ماکو و پلدشت دارای خشکسالی شدید تا بسیار شدید بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول