اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دام‌های مولد در راه کشتارگاه/ تبدیل شدن دامداری‌ها به سالن پرورش طیور

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اعلام اینکه امروز نباید از اینکه قیمت گوشت قرمز درصد زیادی افزایش نیافته خوشحال باشیم، گفت: به‌دلیل مشکلات در تامین نهاده‌ها و داروها هزینه سربار زیادی به دامداران تحمیل شده و مجبور به فروش دام‌های مولد شده‌اند.

دام‌های مولد در راه کشتارگاه/ تبدیل شدن دامداری‌ها به سالن پرورش طیور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها مشکلات کم‌بارشی و تاثیر آن را در وضعیت دامداری‌های استان به عینه قابل لمس است؛ به این دلیل که مشکلات بارندگی موجب شد حضور دام در مناطق ییلاقی کمتر باشد.

وضعیت تولیدکنندگان و دامداران مازندران اصلا خوب نیست و مشکلات تامین نهاده‌ها و هزینه‌ها و سایر موجب شده دام‌های مولد را که چندین سال خون دل خوردند اکنون راهی کشتارگاه‌ها کنند که ادامه این روند صدمات جبران‌پذیری را به بخش دامداری استان وارد خواهد کرد.

شاید این روزها متوجه نشویم که ادامه این روند چه مشکلاتی را برای ما رقم خواهد زد اما همین روزهایی که مصرف گوشت قرمز در سبد خانوار بوده و دامداران هنوز در این مسیر تولید هستند را باید قدر بدانیم؛ پس بهتر است تا خیلی دیر نشده و کار از کار نگذشته در این زمینه تدبیر جدی صورت گیرد.

اللهیار ولی‌زاده مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران درباره وضعیت دامپروری در استان و نگرانی‌های آنان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط متفاوت دامداری در استان مازندران از سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد زندگی مردم در استان به دامداری بستگی دارد.

وی با اشاره به نگرانی مهم دامداران استان مازندران، گفت: بیش از ۵۰ درصد دام مولد استان راهی کشتارگاه می‌شوند؛ دام‌های مولدی که پس از چندین سال تلاش به این مرحله رسیدند و اکنون به‌دلیل مشکلات راهی کشتارگاه می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اعلام اینکه امروز نباید از اینکه قیمت گوشت قرمز درصد زیادی افزایش نیافته خوشحال باشیم، تصریح کرد: به‌دلیل مشکلات در تامین نهاده‌ها، داروها و سایر هزینه سربار زیادی به دامداران تحمیل شده که زیر بار این هزینه قد خم کرده و مجبور به فروش دام‌های مولد شده‌اند و دیگر توان تولید ندارند.

ولی‌زاده با اعلام اینکه امسال حضور دامداران در مراتع از ۱۱۰ روز به ۷۰ روز کاهش پیدا کرد، بیان کرد: موضوع دیگر اینکه تمام زمین‌های کشاورزی نیز دوباره کشت شد و عملا با توجه به این شرایط کشاورزان تمایلی به کشت شبدر در اراضی نشان نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به چندین سال طول می‌کشد تا گله چند صد راسی درشت شود درد ما و درخواست دامداران این است دام مولد به‌عنوان سرمایه ملی دیده شود ولی به‌دلیل فشار هزینه‌های اقتضادی اکنون دامداران ما در حال تبدیل دامداری‌ها به سالن‌ پرورش طیور و سایر هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول