اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بررسی مسائل روز استان و منطقه در نشست ماهانه تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان

نشست ماهانه تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان(دانشگاهیان انقلابی) لرستان برگزار و مسائل روز استان و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مسائل روز استان و منطقه در نشست ماهانه تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جلسه‌ ماهانه تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان (دانشگاهیان انقلابی) لرستان که عصر دیروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار شد. 

در ابتدای جلسه آقای ابراهیم بارانی بیرانوند با اشاره به احتمال بازگشایی دانشگاه ها در آینده نزدیک، به برنامه‌های جدید این تشکل در داخل و بیرون از دانشگاه‌ها و در سطح استان پرداخت و پس از آن صحبت‌های حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، بصورت ویدئو کنفرانس پخش شد.

حجت‌الاسلام رستمی در سخنان کوتاه خود با اشاره به نبرد سنگین و تمام عیار تبلیغاتی دشمنان در تحریف اذهان عمومی مردم و بخصوص دانشگاهیان مسلمان و ایرانی، گفت: ماموریت نیروهای انقلابی و جوانان دانشگاهی به عنوان افسران جنگ نرم، این است که اختلافات کوتاه را کنار گذاشته و توان خود را برای مقابله با نبرد فکری و جنگ رسانه‌ای استکبار به کار گیرند، چراکه اختلافات بین نیروهای خودی عمیق و ریشه دار نیست و نباید اختلافات سطحی و کوتاه آنها را به همدیگر مشغول کند‌. 

وی در ادامه با تشکر از روشنگری‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی و دانشگاهیان انقلابی لرستان در عرصه‌های مختلف فکری، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی لرستان باید با وحدت و همدلی، به منویات رهبری معظم انقلاب مدظله العالی در بصیرت افزایی دینی و سیاسی عمل کنند. 

در ادامه حجت‌الاسلام فاطمی نیک معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با تحلیل انتظارات و منویات امامین انقلاب از قشر دانشگاهی جامعه در خصوص عمل به تکلیف و خودسازی گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند ما باید برویم سراغ مکتب حاج قاسم سلیمانی و به عنوان مجموعه دانشگاهی فعال و پویا باید از همه‌ مسئولان اعم از ما به عنوان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و سایر مدیران مطالبه گری کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر وحدت و همدلی نیروهای انقلاب گفت: باید از حاشیه سازی و ایجاد اختلاف و تفرقه پرهیز نمود و مرز بین مطالبه‌گری و تخریب و طلب کاری را از هم جدا نمود.

در ادامه غلامرضا عسگریان دبیر جبهه پایداری استان لرستان به عنوان مهمان مدعو جلسه، با تحلیل شرایط روز و انتظاری که از قشر دانشگاهی وجود دارد، افزود: دوستان توجه داشته باشند که فریب همسویی سه قوا را نخوریم بلکه الان مسئولیتها بیشتر شده زیرا علاوه بر حفظ شرایط موجود، ارتقا سطح فرهنگ انقلابی و مسائل اقتصادی و.... را نیز بایستی سرلوحه کار قرار داد.ضمن اینکه بایست با مطالبه گری درست و به موقع، دست اجانب در سوءاستفاده را کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: لذا فعالیت‌های دوستان دانشجو در دانشگاهها صرفا در مسائل سیاسی و فرهنگی خلاصه نشود، بلکه مسائل صنفی و سایر فعالیتهای فوق برنامه نیز در دستور کار باشد، مانند حضور در مراکز هنری و ورزشی مانند سینما، موسیقی، کوه، پارک، ورزش و... را هم مد نظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اینها عرصه‌هایی بوده که بسیار کاربردی است ولی براحتی آنها را واگذار کرده‌ایم.

در ادامه این برنامه آقای امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل بین‌المللی به تحلیل مسائل منطقه و جبهه مقاومت پرداخت.

در ادامه اعضای تشکل نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نحوه‌ی ادامه‌ فعالیت تشکل و مسائل سیاسی استان و انتصابات جدید بیان کردند. 

در پایان مقرر شد جلسه‌ مجازی ظرف یک هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول