اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون وزیر صمت: طرح آمایش سرزمینی در بخش صنعت اجرایی می شود

معاون وزیر صمت گفت: طرح آمایش سرزمینی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش صنعت در دست اجرا است.

معاون وزیر صمت: طرح آمایش سرزمینی در بخش صنعت اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن صالحی‌نیا، در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم اظهار داشت: تدابیر به کار گرفته شده در فراهم شدن شرایط لازم سرمایه گذاری به ویژه در زمینه زیرساخت‌های لازم در استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی جهرم مثال زدنی است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح آمایش سرزمینی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش صنعت، افزود: امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم منابع وزارت صمت را به صورت مدیریت شده در تمام نقاط کشور به ویژه استان فارس هدایت کنیم.

معاون وزیر صمت در رابطه با حمایت سازمان ایدرو از رونق تولید در منطقه ویژه اقتصادی جهرم خبر داد و در این زمینه گفت: محاسبه قیمت واگذاری زمین بر اساس قواعد و سازوکارهای خاص خود انجام می‌گیرد اما ما می‌توانیم به منظور حمایت از تولید در زمینه کاهش دریافت هزینه اولیه و طولانی کردن اقساط به سرمایه‌گذاران کمک کنیم.

وی گفت: در حال حاضر چندین طرح آماده وجود دارد که در صورت امکان طی ماه‌های آتی موارد مطرح اجرایی را پیگیری و به صورت مشارکتی در قالب مشارکت ۲۰ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۶۰ درصد تسهیلات در طرح و برنامه‌های تولید محور همکاری خواهیم کرد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم، مطرح کرد: با توجه به اقداماتی که در سال‌های گذشته در منطقه ویژه اقتصادی جهرم انجام گرفته است، تمام زیرساخت های لازم جهت ورود سرمایه گذاران به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش صنعت فراهم شده است.

او با تاکید بر ظرفیت‌های منحصربه‌فرد شهرستان جهرم به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری، بیان کرد: با توجه به مسیر ترانزیتی به ویژه نسبت به حوزه آبی خلیج فارس، در آستانه بهره‌برداری بودن شبکه ریلی، مراکز بهداشتی و درمانی ویژه، فرودگاه بین‌المللی، مساعد بودن شرایط صادرات با توجه به نزدیکی به دریا، پشتوانه آبی سد سلمان فارسی، نیروی انسانی توانمند و متخصص و بسیاری از امکانات زیربنایی و حمایت دیگر، انتظار داریم که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمینه مشارکت در سرمایه گذاری پیش‌قدم شوند.

رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید انگیزه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کنیم، افزود: متعادل شدن قیمت زمین، تسهیلات بانکی و معافیت‌های مالیاتی، اجرای چند طرح سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان ایدرو، تامین و حمایت حقوقی از منابع انسانی فعال در بخش صنعت و در این شرایط سخت اقتصادی و همچنین تامین اعتبار عمرانی جهت تکمیل پروژه‌های زیرساختی از خواسته‌های اصلی ما برای مساعدت در زمینه کمک به بخش تولید شهرستان جهرم است.

رضایی‌کوچی یادآور شد: در زمینه تامین اعتبارات عمرانی اگر کمکی نشود از تاثیر اقدامات قبلی کاسته خواهد شد و امکان مستهلک شدن زیرساخت‌ها وجود دارد و ما هم به سهم خود سعی و تلاش داریم تا این امکانات را با شرایط مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول