اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

کاهش ریسک کلاهبرداری اینترنتی با انتخاب درگاه پرداخت زیبال

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم امنیت درگاه پرداخت و کاهش ریسک کلاهبرداری اینترنتی، برای کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند مهمترین مساله محسوب می‌شود.

کاهش ریسک کلاهبرداری اینترنتی با انتخاب درگاه پرداخت زیبال

متاسفانه یا خوشبختانه امروزه افراد بسیاری در حوزه علوم و فنون کامپیوتری و سایبری به دانشی فوق العاده دست پیدا کرده‌اند. اما بعضی از آن‌ها از این دانش در جهت ایجاد اختلال و خسارت‌زدن به کسب و کارها استفاده می‌کنند.

 کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ چالشی است که بسیاری از کسب و کارها، به خصوص آن‌هایی که گردش مالی قابل توجهی دارند، با احتمال بالایی با آن مواجه خواهند شد.

به همین علت، بهتر است در قدم اول و انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت، بیشترین دقت و حساسیت به کار گرفته شود تا در ادامه راه پشیمانی به بار نیاید.

در همین راستا، شرکت زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، به عنوان ارائه‌دهنده سریع‌ترین و امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی، روش‌های کاهش کلاهبرداری اینترنتی درگاه پرداخت خود را معرفی کرد.

در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

 

زیبال چگونه توانست کلاهبرداری های اینترنتی را کاهش دهد؟

طبق آمار، در 6 ماهه سال 1400 حدود 40 درصد از جرایمی که اتفاق افتاده‌اند، مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ بوده است.

درگاه پرداخت اینترنتی زیبال مجهز به 4 سرویس متنوع امنیتی است که به همین واسطه توانسته است نرخ کلاهبرداری‌های اینترنتی را به طور چشمگیری کاهش و امنیت وب سایت‌ها را افزایش دهد.

همه درگاه‌های پرداخت اینترنتی که توسط این پرداخت یار ارائه می‌شوند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کسب و کارها بتوانند متناسب با ماهیت کسب و کار خود، سرویس امنیتی مناسب خود را به روی درگاه سایت‌شان فعال سازند.

روش اول: محدودکردن IP پرداخت کننده به داخل ایران

اگر مدل کسب و کاری شما به گونه‌ایست که پرداختی از خارج از ایران ندارید، این روش، راحت‌ترین سرویسی است که می‌توانید برای امنیت درگاه پرداخت خود از آن استفاده کنید.

شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی در این روش می‌توانید تعیین کنید که تنها پرداخت‌کننده‌هایی که از IP ایران وارد سایت می‌شوند، بتوانند پرداخت انجام دهند.

بسیاری از کلاهبرداران اینترنتی برای اینکه شناسایی نشوند، از فیلترشکن استفاده می‌کنند که امکان ردیابی‌شان وجود نداشته باشد.

اما اگر پرداخت کننده‌ها به IP‌های داخل ایران محدود شوند، ریسک کلاهبرداری به حداقل می‌رسد و درصورتی که با کارت دزدی تراکنشی صورت بگیرد، به راحتی قابل شناسایی و پیگیری خواهد بود.

"توجه داشته باشید که با این روش محدودیتی از بابت دیده‌شدن سایت شما توسط کاربران خارج از کشور وجود نخواهد داشت."

روش دوم: محدودسازی پرداخت به شماره کارت‌های مورد تایید فروشگاه

 این روش به Allowed Card معروف است و به این شکل است که شما تعیین می‌کنید از چه کارت‌هایی پرداخت صورت بگیرد.

گفتنی است در این روش محدودیتی در جهت تعریف کارت‌های مجاز وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید هر تعداد کارت که مد نظرتان است را در لیست کارت‌های مجاز قرار دهید.

روش سوم: تطبیق کد ملی صاحب کارت پرداخت کننده با مالک شماره موبایل مشتری

چنانچه تمایل دارید تنها مشتریان احراز هویت‌شده شما بتوانند از سایت شما خرید انجام دهند، روش سوم می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

در این روش، زمانی که مشتری خریدی انجام دهد، کد ملی صاحب کارت پرداخت کننده با کد ملی مالک شماره موبایل مشتری، از طریق وب سرویس API، مطابقت داده می‌شود.

در صورت عدم تایید، پرداخت امکان پذیر نخواهد بود.

روش چهارم: تایید تراکنش توسط پذیرنده

روش آخر که روشی به مراتب پیشرفته تر و اختصاصی‌تر به شمار می‌رود، Lazy Method یا تایید تراکنش توسط پذیرنده نامیده می‌شود.

زمانی که پرداختی صورت می‌گیرد و تراکنش ثبت می‌شود، بلافاصله اطلاعات کارت پرداختی از طریق وب‌سرویس برای شما ارسال می‌شود و در صورتی که با اطلاعات مشتری تطابق داشته باشد، وب سرویس (API) از سمت درگاه پرداخت شما، تراکنش را تایید می‌کند.

این فرآیند تطبیق و تایید داده‌ها که توسط وب‌سرویس انجام خواهد شد به زیرساخت فنی نیاز دارد و برای پیاده‌سازی و اجرای آن بهتر است با تیم پشتیبانی زیبال تماس بگیرید.

اگر تا 15 دقیقه اطلاعات مشتری و اطلاعات کارتی که از آن پرداخت صورت گرفته است تایید نشود، مبلغ به صورت خودکار برگشت داده خواهد شد.

مطلب روش کاهش کلاهبرداری اینترنتی ، به طور کامل و با جزئیات سرویس های امنیتی درگاه پرداخت زیبال را پوشش داده است.

 

اگر هنوز وب‌سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی امن و مطمئنی که بتواند در مقابل فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قوی عمل کند مجهز نکرده‌اید، می‌توانید به طور رایگان از طریق تماس تلفنی، تیکت و چت آنلاین از تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای زیبال مشاوره بگیرید و نسبت به ساخت درگاه پرداخت اینترنتی خود اقدام کنید.

همچنین برای دریافت اطلاعات درباره انواع درگاه پرداخت زیبال و استفاده از مهلت محدود تست رایگان درگاه پرداخت، می‌توانید به وب‌سایت این پرداخت یار مراجعه نمایید.ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول