اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جشن گروه جهادی شهدا در مناطق محروم به مناسبت هفته کتاب +فیلم و عکس

گروه جهادی شهدا در آستانه «بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» به مناطق محروم خراسان رضوی رفت تا با اهدای کتاب، گرمابخش این مناطق باشد.

جشن گروه جهادی شهدا در مناطق محروم به مناسبت هفته کتاب +فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، گروه جهادی شهدا در آستانه «بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» به مناطق محروم خراسان رضوی رفت و با اهدای کتاب به دانش آموزان و کودکان، یار مهربان را به مناطق کم‌برخوردار برد. 

محسن اسماعیلی، مسئول گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن اشاره به اینکه در آستانه هفته کتاب قرار داریم با تبریک این هفته اظهار داشت: با هدف گرامیداشت «هفته کتاب» به خراسان رضوی رهسپار شدیم تا با حضور در شهرستان خوشاب، روستاهای طالبی، زرقی، نور آباد، ترخاص و شهر سلطان آباد به کودکان و نوجوانان این منطقه کتاب هدیه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع کتاب کودک و نوجوان در بین روستاهای این منطقه طبق برنامه‌ریزی و شناسایی رخ داد، گفت: گروه کارشناسی ما پس از احصای جمعیت هدف دانش آموز و کودک این منطقه، کتاب‌هایی را تدارک دید که از جمله آنها می‌توان به: پسری که دور دنیا را رکاب زد، قصه‌های تصویری از مثنوی، قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک، شعیب(ع)، ابراهیم(ع )، صدای بال جبرئیل، ایستگاه یکی مانده به آخر، هفت خان رستم و... اشاره کرد. ذیل طرح هفته کتاب که با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از ۲۴ آبان ماه آغاز خواهد شد، ۵۰۰ کتاب میان ۲۵۰ دانش آموز و کودک و نوجوان توزیع شد. البته در کنار هدیه کتاب، به مناسبت آغاز فصل سرما، لباس گرم و بخاری به برخی خانواده‌ها به عنوان هدیه تقدیم شد.

در ادامه کلیپی از توزیع کتاب را ببینید:

مسئول گروه جهادی شهدا ضمن اشاره به بهره‌مند نشدن برخی روستاها به لحاظ فیزیکی در راستای تاسیس کتابخانه توضیح داد: پیش از این برخی مناطق روستایی که دارای فضای مناسبی بودند، برای تاسیس کتابخانه انتخاب شده و کتابخانه در آن مناطق محروم برپا می‌شد، اما در روستاهایی که نام آنها (در خراسان رضوی) ذکر شد فاقد فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه بودند. از این رو به ناچار توزیع کتاب را در دستور کار قرار دادیم تا کمبود بسته‌های فرهنگی در این مناطق کمتر احساس شود.

اسماعیلی ضمن تاکید بر اینکه این مناطق به لحاظ شرایط جوی دارای آب و هوایی سرد در فصل سرما شناخته می‌شوند، ابراز داشت: در راستای کمک مومنانه به این مناطق محروم، گروه جهادی شهدا پویش «گرمای مهربانی» را آغاز کرد تا با اهدای بخاری، کمی از سرمای طاقت فرسای این منطقه برای خانواده ها کاسته شود.

در ادامه کلیپی از این پویش را ببینید:

مسئول گره جهادی شهدا با درخواست از خیرین توانمند در راستای کمک مومنانه به مناطق محروم ابراز داشت: تهیه لباس گرم، بخاری و کالای فرهنگی برای این مناطق محروم هم اکنون در دستور کار قرار دارد و خیرین می‌توانند با پیوستن به این پویش‌ها گرمای زندگی را به اقشار مختلف و بی‌بضاعت هدیه دهند.

وی در پایان سخنان خود به تقدیر از کادر درمان این مناطق هم اشاره کرد و گفت: گروه جهادی شهدا با امور فرهنگی شناخته می‌‌شود. از این جهت با حضور اعضای این گروه در چند مرکز درمانی، از پزشکان، پرستاران و کادر درمان این مراکز در دوران کرونا و تلاش‌های آنها تقدیر شد.

کلیپ تقدیر گروه جهادی شهدا از تلاش‌های کادر درمان را ببینید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول