اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

استاد احمد: «لیموترش» چاشنی تلخی های زندگی است/ تلاش برای حرکت به سمت طنز فاخر

تهیه کننده برنامه رادیویی «لیموترش» گفت: من ادعا نمی کنم که «لیموترش» خیلی به طنز فاخر می پردازد، اما در این مسیر حرکت می کنیم و در این برنامه لطیفه های ساده و صمیمی هم داریم.

استاد احمد: «لیموترش» چاشنی تلخی های زندگی است/ تلاش برای حرکت به سمت طنز فاخر

به گزارش روابط عمومی رایو صبا، طبق نتایج  ارزیابی برنامه برنامه ای تابستانی رادیو صبا ، برنامه  «یخ در بهشت»  به عنوان بهترین برنامه شبکه در این فصل معرفی شد و از مهدی استاد احمد به عنوان تهیه کننده این برنامه تقدیر و تشکر شد.

مهدی استاد احمد تهیه کننده این برنامه گفت: این انتخاب را من در درجه اول نظر لطف اساتید و ارزیابان محترم می دادم و به نظرم من از ویژگی های متمایز کنند این است که تلاش کردیم طنز امروز و دیروز را از هم جدا نکیم، البته نه اینکه این دو را باهم بیامیزم سعی کردیم هم به طنز امروز بپردازیم و هم دیروز، که البته خیلی مسائل در طنز چون مسائل انسانی است مشترک است.در این برنامه ما هم از آثار معاصر استفاده می‌‌کنیم  و هم از آثار قدما بهره می‌گیریم و در نهات تلاش می کنیم به دغدغه های امروز و دیروز پرداخته شود.

وی اظهارداشت: نکته مثبت دیگر این برنامه به نظر من توازن بین ادب و و صمیمت است، در برخی برنامه های رادیویی برحسب رویکرد و هدفشان فضایی برنامه صرفا ادبی یا صمیمی است. ولی «یخ دربهشت » در فضایی ادبی و صمیمی تقدیم مخاطبان می‌شود، در این برنامه نه ادب فدای صمیمیت می شود و نه صمیمت فدای ادبی بودن برنامه می شود.

مهدی استاد احمد درباره تاثیر سامانه جدید هدهد در سایت رادیو صبا گفت: راه اندازی این سامانه باعث شده ما به راحتی از آثار شنوندگان بهرمند شویم و به این پی ببریم که طنزپردازان خوش ذوقی درسراسر کشور داریم که نیاز به بستری برای ارائه آثار خود دارند. با استفاده از سامانه هدهد ما به راحتی آثار طنز مخاطبان را دریافت می کنیم و از آنها در برنامه استفاده می کنیم، سایت هدهدصبا ارتباط با مخاطب را برای ما راحت تر کرده و این منجر به صمیمیت بیشتر در برنامه شده است.

وی افزود: ارتباط با مخاطب همان قدر که برای مخاطبان لذت بخش است برای برنامه ساز نیز لذت بخش و راه گشا است.

برنامه «یخ در بهشت» در فصل پاییز با اسم «لیمو ترش» راهی آنتن می شود. تهیه کننده طناز  این برنامه درباره انتخاب این اسم گفت: «یخ در بهشت» در تابستان لذت بخش است و« لیموترش» را برای نام برنامه انتخاب کرده ایم، چون این میوه همان طور که ساده است ولی سرشار از خاصیت است برنامه ما نیز درعین سادگی لذت بخش و مفید است. علاوه بر این لیموترش هم مانند طنز مقداری تیز و تند است. و درکنار این تندی و تیزی هم دلچسب و لذت بخش است.

استاد احمد توضیح داد: اگر دقت کرده باشید لیموترش طعم دهنده خوبی نیز است، لیموترش  مانند طنز می تواند چاشنی خوبی برای برخی از اتفاقات تلخ زندگی باشد، که با کمک آن  می توان این اتفاقات را مزه مزه کرد.

تهیه کننده این برنامه در پاسخ به سوال گزارشگر که به نظر شما این برنامه تاثیری روی سلیقه طنز مخاطبان داشته و توانستد آنها را به سمت طنز فاخر پیش ببرد؟ توضیح داد: اگر بگویم بله، این ادعای خیلی بزرگی است، ولی با بازخوردهای دلگرم کننده ای از مخاطبان و اساتید و متخصصان طنز دریافت کردیم. من ادعا نمی کنم که «لیموترش» خیلی به طنز فاخر می پردازد، در این برنامه ما لطیفه های ساده و صمیمی هم داریم.

استاد احمد افزود: این طور می توان گفت که علی رغم اینکه امروزه  خیلی افراد معتقد هستند که طنزفاخر جذابیت ندارد، ما در «لیموترش» به این پی بردیم که مردم طنز ادبی را هم دوست دارند.

مهدی استاد احمد در پایان از حضور محمد زرویی به عنوان مهمان برنامه  از روز یکشنبه 23 آبان خبر داد و در این خصوص گفت: بخش «طنزستان» در برنامه لیموترش میزبان طنزپردازان از سراسر کشور می شود واین برنامه که از حضور استاد ابوالفضل زویی محروم هستیم میزبان برادر ایشان  محمد زویی می شویم که علاوه بر رابطه برادری رابطه استاد و شاگردی درزمینه طنز باهم دارند.

محمد زرویی امروز از طنز پردازان و مدیران خوب  فرهنگی کشور هستند که دراین برنامه به معرفی  بسیاری از آثار باقی مانده مرحوم ابوالفضل زویی می پردازد که تعدادی از این آثاربعد از فوت ایشان به تازگی در حال انتشار است.

علاوه براین در« لیموترش » خاطرات و نکات ریزی از زندگی و دوران کودکی استاد زرویی از زبان برادر ایشان بیان می شود که می توان گفت این ها خاطراتی است همراه نکات ریزو صمیمی که برای اولین بار از رسانه پخش می شود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف 105.5 مگاهرتز بشنوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول