اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تبعات جنگ ۱۲ روزه غزه؛ تل‌آویو در فکر دور کردن تحرکات ارتش از شهرهای عرب‌نشین

بعد از اعتراضات عرب‌های اراضی اشغالی به دنبال جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، تل‌آویو در نظر دارد در رزمایش‌های نظامی آینده از شهرهای عرب‌نشین دوری کند.

تبعات جنگ ۱۲ روزه غزه؛ تل‌آویو در فکر دور کردن تحرکات ارتش از شهرهای عرب‌نشین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعتراضات سراسری در چند شهر عرب‌نشین ساکن فلسطین اشغالی به جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه، تل‌آویو در فکر دور کردن تحرکات ارتش از اراضی عرب‌نشین است.

یک مقام ارشد ارتش رژیم اشغالگر قدس در اظهارات روز جمعه (دیروز) در اظهاراتی به ترس و نگرانی مقام‌های این رژیم از اعتراضات عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی علیه رزمایش نظامی این رژیم اذعان کرد.

بنا بر گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی در نظر دارد برخی از شهرهای عرب‌نشین خود را در رزمایش‌های جنگی آینده دور بزند. 

طبق روایت این رسانه غربی، یک عضو ارشد ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که تل‌آویو از وقایع مرتبط با درگیری‌های ماه می (جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه) در شهرهای عرب‌نشین این رژیم عبرت گرفته است.

بنا بر گفته «اسحاق تورگمان» رئیس لجستیک (تدارکات) ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم به دلیل «خشونت‌های فرقه‌گرایانه» بعد از جنگ ۱۲ روزه علیه غزه، برخی از شهرهای عرب نشین خود را در انتقال نیروهای زمینی به جبهه‌های جنگ آینده دور خواهد زد.

رویترز نوشت: «اعراب که اکثر آنها مسلمانند، یک پنجم جمعیت اسرائیل هستند. بسیاری خود را فلسطینی می‌دانند. برخی (از عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی) اعتراضات علیه کارزار (جنگ ۱۲ روزه تل‌آویو علیه) غزه را افزایش دادند که به درگیری خونین خیابانی با پلیس و شهروندان یهودی تبدیل شد».

به گفته سرلشکر تورگمان، رئیس لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی، از آن زمان (اعتراضات علیه جنگ 12 روزه علیه غزه) ارتش این رژیم ۱۶۰۰ کیلومتر مسیر خاکی را مشخص کرده است که می‌تواند جایگزین جاده‌ها در زمان جنگ باشد و واحدهای ضد شورش جدیدی را برای محافظت از کاروان‌های نظامی ایجاد کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه «معاریو» در این باره گفت: «من واقعا نگران تاثیر اغتشاشات خشونت‌آمیز بر امنیت داخلی و حرکت کاروان‌های حمل و نقل (ارتش) هستم».

این مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، انجام جابجایی‌ها و استقرار نظامی گسترده استقرارهای عمده از طریق منطقه «وادی عارة»، بعید است. وادی عارة  یک دره است که در آن بزرگراهی در نزدیکی شهرهای عربی رژیم صهیونیستی وجود دارد به مناطق شمالی این رژیم با لبنان و سوریه منتهی می‌شود.

اسحاق تورگمان افزود: «در زمان جنگ، ارتش اسرائیل کاری را که درست است انجام می‌دهد تا واحدهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به صحنه جنگ برساند و ما جایگزین‌های کافی داریم».

اردیبهشت ماه سال جاری بود که به دنبال جنگ ۱۲ روزه نظامیان رژیم صهیونیستی، چندین شهر فلسطین اشغالی از جمله «اللد، رهط و کفر قرع و عکا، رمله، طمره و یافا»  به صحنه درگیری میان عرب‌ها و فلسطینیان با صهیونیست‌ها تبدیل شد.

شهردار شهر اللد در سرزمین‌های اشغالی خبر داد که کنترل  این شهر کاملا از دست رفته و خیابان‌های شهر شاهد جنگ داخلی میان فلسطینیان و صهیونیست‌هاست.

در منطقه وادی عاره در سرزمین‌های اشغالی هم، فلسطینیان به اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی که به سمت مرزهای غزه در حرکت بود، حمله کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول