اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

گفت‌وگو با ماشین گلزنی لیگ برتر فوتبال بانوان+فیلم

افسانه چترنور که این روزها به ستاره فوتبال لیگ بانوان و جام باشگاه‌های آسیا تبدیل شده، ماشین گلزنی نام گرفته است، بازیکنی که می‌گوید که همه موفقیت‌هایش را مدیون پدرش است.

گفت‌وگو با ماشین گلزنی لیگ برتر فوتبال بانوان+فیلم

خبرگزاری فارس، نامش افسانه است و این روزها خبرسازترین دختر فوتبال جهان شده است، افسانه چترنور بازیکن ۲۳ ساله زنجانی، یکی از بازیکنان خوش نقش و پر تحرک لیگ برتر فوتبال بانوان و مهاجم ۶ گله شهرداری سیرجان است.

افسانه چتر نور از ۱۳ سالگی به صورت حرفه‌ای در رشته فوتبال مشغول فعالیت شده و سابقه ۵ سال حضور در تیم شهرداری سیرجان را دارد. وی با شماره پیراهن هفت توانسته ۲۲ گل از ۶۴ گل تیمش در لیگ برتر فوتبال زنان در سال ۹۹ را به ثمر برساند و خانم گل لیگ شود.

این بازیکن زنجانی ۹ سال افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را دارد و به همراه تیم شهرداری سیرجان رتبه اول، دوم و سوم را کسب کرده است.

افسانه چترنور با درخششی که در کل لیگ و به ویژه بازی آخر داشته، در سال ۹۷ ماشین‌ گلزنی لقب گرفته و سال گذشته پدیده مسابقات  رقابت‌های لیگ برتر بانوان نام گرفته و با درخشش قابل توجه خود توانسته است به رتبه دوم جدول گلزنان دست یابد.

وی در سال ۹۷ دومین گلزن ایران، در سال ۹۸ نفر سوم گلزنان برتر در بخش زنان و در سال ۹۹ نیز گلزن برتر ایران شد.

این بازیکن آینده‌دار زنجانی شهرداری سیرجان که پیش از این در پست دفاع چپ فعالیت می‌کرد با توجه به قابلیت‌های بالای فردی و تشخیص مربی تیم، به خط حمله منتقل شده و همین موضوع یکی از عوامل مهم موفقیت وی و تیم سیرجانی بوده است.

افسانه چترنور این روزها به همراه تیم فوتبال شهرداری سیرجان که به عنوان تنها نماینده ایران در دومین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا در اردن به سر می‌برد و در این رقابت‌ها هم خوش درخشیده است.

افسانه چترنور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره ورود خود به دنیای فوتبال سخنان شنیدنی و شیرینی را بر زبان رانده است.

فارس: خانم چترنور چطور شد که وارد دنیای فوتبال شدید؟

ببینید، من از همان سن کودکی دوست داشتم که فوتبالیست شوم، شاید باور کردنش سخت باشد، اما مثل پسر بچه‌ها در ایام فراغت فوتبال بازی می‌کردم.

علاقه من به فوتبال و حمایت‌های خانواده به ویژه پدر عزیزم باعث شد که به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کنم و در نهایت به عضویت تیم فوتسال درآمدم.

 

و در ادامه؟

ببینید شاید آمدنم به فوتبال خیلی اتفاقی بود و از سر ذوق کودکی، اما در ادامه موضوع خیلی جدی شد و ناگهان غرق در فوتبال شدم.

یعنی بعد از اینکه به عضویت تیم فوتسال استان زنجان درآمدم، با موفقیت‌هایی که کسب کردم به اردوی تیم ملی دعوت شدم و همین شروعی برای فعالیت حرفه‌ای من بود.

 

یعنی از چه سالی به صورت حرفه‌ای فوتبالیست شدید؟

ببینید من از سال ۹۲ به صورت حرفه‌ای زندگی فوتبالی‌ام را شروع کردم، البته قبل از آن هم فعالیت داشتم اما در آن زمان به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

 

شما همیشه خانواده را در موفقیت خودتان موثر می‌دانید؟ علت چیست؟

ببینید، پدر من به عنوان یک حامی که واقعا در همه حال همراه من بودند، کمک بسیاری در رسیدنم به این جایگاه کردند و از این بابت دستان پدرم را می‌بوسم.

یعنی هر زمان که در مسابقه‌ای شرکت می‌کنم، به دنبال جبران زحمات پدرم هستم که در این سالها برایم کشیده‌اند.

خوشبختانه این زحمات به بار نشسته و شاهد این هستیم که خانم گل هم شده‌اید؟ آیا باز هم آرزوی فوتبالی برآورده نشده دارید؟

بله ببینید، هیچ راهی انتها ندارد و انسان همیشه به دنبال بهترین‎ها است، من برای خانم گل شدن تلاش زیادی کردم و هیچ وقت از تلاش برای گلزنی دست بر نداشتم، چون یک لحظه دست کشیدن از تلاش ممکن است که رقیبان را از شما جلو بیاندازد.

وقتی امروز به آن روزهایی که تلاش کردم فکر می‌کنم، خوشحال می‌شوم که فرصت‌هایم را از دست ندادم و توانستم از ۶۴ گل تیمم ۲۲ گل را به ثمر برسانم و به عنوان خانم گل این دوره از رقابت‌های لیگ شناخته شوم.

 

در مصاحبه‌ها اشاره کردید که دوست دارید لژیونر شوید در این زمینه توضیح می‌دهید؟

بله همانطور که قبلا هم عرض کردم، من هم مثل هر انسانی به دنبال بهترین بودم و هستم و از همین رو برای لژیونر شدن هم تلاش می‌کنم و اصلا آرزوی قلبی من این است، اما قطعا این کار را با مشورت خانواده‌ام انجام خواهم داد.

قطعا اگر شرایط خوبی پیش بیاید دوست دارم این اتفاق برای من رخ دهد و لژیونر شوم و دنیای جدیدی از فوتبال را تجربه کنم.

 

شما اهل زنجان هستید اما چند سالی است که در شهرداری سیرجان توپ می‌زنید، نظرتان درباره این تیم چیست؟

ببینید من با تیم شهرداری سیرجان موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌ام، خوشبختانه کادر فنی هم لطف بسیاری به بازیکتان دارند و با اینکه همه ما کم سن و سال هستیم، اما اعتماد مربیان و کادر فنی موجب شده است که این تیم در لیگ بدرخشد.

البته منکر مسائل و مشکلات مالی نیستم و از این لحاظ شهرداری سیرجان قابل مقایسه با تیم‌های بزرگ و دارا از نظر مالی نیست، اما خوشبختانه با تلاش تیمی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم.

همچنان که سال قبل در مرحله مقدماتی لیگ ۱۰ بازی داشتیم و توانستیم با کسب ۳۱ امتیاز و به عنوان تنها تیم بدون باخت، به مرحله پایانی صعود کنیم و در مرحله پایانی لیگ برتر بانوان با کسب ۴۳ امتیاز به قهرمانی رسیدیم.

خوشبختانه به لحاظ حمایتی نیز مردم سیرجان حمایت بسیار خوبی از تیم کردند و توجه ویژه‌ای به امر ورزش خصوصا فوتبال آقایان و بانوان دارند.

علاوه بر این مسؤولان استانی و شهرستانی هم حمایت ویژه‌ای در امر ورزش دارند و از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار هستیم.

خوشبختانه با حمایتی که رسانه‌ها، مدیرعامل و کادر فنی تیم داشته و به بنده اعتماد کرده‌اند، موفقیت‌های بسیاری نصیبم شده است.

افسانه چترنور تا کی فوتبال را ادامه خواهد داد؟

ببینید، فعالیت حرفه‌‎ای در ورزش پایانی ندارد و شما می‌توانید تا پیری ورزش را ادامه دهید، من هم دوست دارم در ابتدا بهترین بهره را از شرایطم تا زمانی که بازیکن فوتبال هستم ببرم و در نهایت به مربی‌گری فوتبال بپردازم.

البته مدرک مربیگری B آسیا را نیز دارم اما تمرکز اصلی من فعلا تا چندین سال آینده روی بازیکنی است.

 

خانم چترنور به غیر از ورزش فوتبال در تحصیل هم موفق است و تحصیلات دانشگاهی دارد، در این باره هم توضیح می‌فرمایید؟

بله ببینید، به نظر من ورزش نباید باعث شود که تحصیل را کنار بگذارم و به همین خاطر از ابتدای ورزش حرفه‌ام به تحصیلم هم ادامه دادم و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی هستم.

و البته همانطور که دوست دارم ورزش را ادامه دهم درسم را هم ادامه خواهم داد تا به درجات عالی برسم.

 

خانم چترنور درباره رقابت‌های آسیایی هم می‌فرمایید به ویژه گلی که به هند زدید؟

بله ببینید، گلی که به تیم هند زدم در واقع حیثیتی بود و چشم امید همه تیم به من بود، البته من هم امیدم به خدا بود و در لحظه زدن گل تنها به این فکر بودم که امید سایر بازیکنان را ناامید نکنم و خوشبختانه با یاری خداوند موفق شدم.

البته به خاطر زحماتی که پدرم برای من کشیده است این گل را به ایشان تقدیم کردم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول