اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نیازمند سرعت در چاره‌اندیشی برای حذف خرابی‌های گذشته هستیم/ ارز ترجیحی فقط باید برای دارو و گندم باشد

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه افزایش کالاهای ضروری مردم، دردآور بوده چرا که این اقلام مربوط به زندگی عادی مردم است، گفت: اگرچه قبول داریم که خرابی‌های گذشته که نتیجه زیرساخت‌ها و مدیران نالایقی‌ است که از گذشته هنوز برجا مانده‌اند و یک شبه تغییر نمی‌کند اما باید برای حل این مشکلات به سرعت چاره‌اندیشی کرد.

نیازمند سرعت در چاره‌اندیشی برای حذف خرابی‌های گذشته هستیم/ ارز ترجیحی فقط باید برای دارو و گندم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلی این شهر با اشاره به نشست سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه اظهار کرد: هر زمان وفاق بین سه قوه وجود داشته باشد نفع آن به مردم می‌رسد که می‌توان مصداق آن را توقف افزایش قیمت خودرو توسط رئیس‌جمهور دانست. 

وی با اشاره به اینکه افزایش کالاهای ضروری مردم، دردآور بوده چرا که این اقلام مربوط به زندگی عادی مردم است، گفت: اگرچه قبول داریم که خرابی‌های گذشته که نتیجه زیرساخت‌ها و مدیران نالایقی‌ است که از گذشته هنوز برجا مانده‌اند و یک شبه تغییر نمی‌کند اما باید برای حل این مشکلات به سرعت چاره‌اندیشی کرد. 

امام جمعه رشت کسری بودجه را یکی از مشکلات موجود و محصول گذشته دانست چرا که در گذشته به جای توجه به تولید داخل، به بیرون از کشور چشم دوخته بودند، تصریح کرد: نقدینگی افسارگسیخته و ارز ترجیحی از دیگر مشکلات باقی مانده از گذشته در این دولت است که دولت وقت آن را اجرا و مجلس گذشته نیز بسترساز ارز ترجیحی شد. 

وی با بیان اینکه نتیجه سه مشکل مذکور، کوچک شدن سفره مردم و آسیب به اقتصاد کشور است، افزود: ضعف نظارت در گذشته نیز از دیگر عوامل بسترساز این مشکلات بود و متاسفانه مسؤولان نظارتی به صورت میدانی اقدام نکردند. 

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی فقط باید در عرصه دارو و گندم و آرد باشد و نه کالاهای دیگر، بیان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای رفع ارز ترجیحی غیر از دارو و گندم ایجاد شود و مسؤولان و رسانه‌ای‌ها در میان مردم بروند نظرشان را بپرسند و در رفع ارز ترجیحی در افکار عمومی اقناع ایجاد کنند. 

فلاحتی با بیان اینکه باید توجه ویژه به یارانه‌بگیران دهک‌های سخت و آسیب‌پذیر صورت بگیرد، گفت: هنوز یارانه‌ها در مسیر اصلی قرار نگرفته و می‌طلبد که هر چه زودتر بستر ریل‌گذاری درست این مسئله نیز مهیا شود. 

وی با بیان اینکه اعتراف دشمن درباره قدرت ایران اگرچه باعث افتخار ماست اما هدف آنان ایران هراسی در بین کشورهای منطقه به ویژه اهل تسنن است، افزود: ایران همیشه خود را حامی مسلمانان می‌داند و حمایت از اسلام و مسلمانان را تاکید می‌کند اما دشمن در صدد تفرقه‌افکنی دینی در منطقه است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول