اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آغاز نمایش سیاه‌بازی «رختشورشاه»/ «دروغ رستاخیز» روی صحنه می‌رود

نمایش کمدی سیاه‌بازی «رختشورشاه» از امروز روی صحنه می‌رود. نمایش «دروغ رستاخیز» هم از هفته آینده روی صحنه خواهد رفت.

آغاز نمایش سیاه‌بازی «رختشورشاه»/ «دروغ رستاخیز» روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش رختشورشاه به کارگردانی علی یدالهی از امروز ۲۰ آبان اجرای خود را در سالن جعفر والی مجموعه تئاتر محراب آغاز می‌کند. این نمایش کمدی سیاه‌بازی که کاری از گروه تئاتر دژاوو است، در ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت.

رختشورشاه نوشته بابک لطفی خواجه‌پاشا است که توسط  فرهاد نقدعلی بازنویسی شده و طراحی و کارگردانی آن را علی یدالهی برعهده دارد.

این نمایش که تلفیقی از نمایش سیاه‌بازی و مجلس زنانه، در شیوه‌های نمایش تئاتر کمدی ایرانی است، به روز قبل از تاج‌گذاری احمدشاه قاجار می‌پردازد. انسی‌معزالدوله می‌خواهد با احمد‌شاه ازدواج کند اما شاه فرار می‌کند و به رختشورخانه کاخ پناه می‌برد و در آنجا مخفی می‌شود که خود زمینه‌ساز ماجراهای دیدنی دیگری است.

در رختشورشاه، علی بیک‌محمدی پیش‌پرده‌خوانی می‌کند.  جواد انصافی با همراهی هنرمندانی همچون نگار مقدسی، کاظم برزگر، آزیتا نوری وفا، مجتبی گوهرخای، آرزو کریمی زند، سمانه ابن علی، شقایق بهرامی و الناز میرزا نقش‌های این نمایش را برعهده دارند.

طراحی لباس و حرکت این نمایش را نوید فرح مرزی، طراحی صحنه را علی یدالهی، موسیقی را علی جباری، طراحی نور را اکبر شجاعی بر عهده دارند. نقاشی صحنه توسط ناصر عزیزی انجام شده و اختر تاجیک عکاس این پروژه نمایشی است. طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی را نیز علی یدالهی انجام داده است.

در گروه کارگردانی نمایش رختشورشاه پرهام محبیان دستیار کارگردان، فهیمه کرمی منشی صحنه، بردیا یدالهی مدیر صحنه و ساخت دکور جواد مرآتی است و اجرای موسیقی زنده نیز توسط گروه نوازندگان شامل کمانچه علی جباری، تار میثم ابراهیمی و تنبک پریا زندی انجام می‌شود.

 نمایش رختشورشاه هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن استاد جعفر والی مجموعه تئاتر محراب، ساعت ۱۹ روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیط این نمایش اقدام کنند.

 

 

* «دروغ رستاخیز» به تئاتر شهرزاد رسید
نمایش «دروغ رستاخیز» با دراماتورژی و کارگردانی طاها محمدی از ۲۵ آبان ماه در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
این نمایش بر اساس نمایشنامه «سرود رستاخیز» نوشته آرتور میلر است که داوود دانشور ترجمه و طاها محمدی دراماتورژی آن را به عهده داشته است.
رایکا رمضانی و شقایق سیاح تهیه‌کنندگان این اثر نمایشی هستند و بیتا عالمی علاوه بر بازیگری دستیار تهیه نمایش «دروغ رستاخیز» است.
الناز ‌نباتی، بیتا ‌عالمی، محمدرضا ‌حسن ‌زاده، واروژان فرهادیان، تینا ‌حاج ‌محمدرضا، علی اصغر حبیبی، حامد ‌شیخی، مجید ‌تیزرو، سیدامیر نقیبی، شقایق سیاح، زهرا ایمان وردی‌پور، مسعود دکامی، امیرمحسنی، محمد رضا دینکو و طاها ‌محمدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
 این نمایش در قالب طنز سیاست‌های جهان مدرن را به چالش می‌کشد.
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول