اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از چالش‌های عمده مجموعه‌های دانش بنیان و فناور

نایب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس، گفت: متاسفانه آذربایجان‌شرقی در مقایسه با برخی استان‌های کشور با تاخیر یک دهه‌ای در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری مواجه بوده و همین امر توسعه ساختار تامین مالی برای دانش بنیان‌ها و گروه‌های فناور را با کندی همراه کرده است.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از چالش‌های عمده مجموعه‌های دانش بنیان و فناور

ابراهیم نصیری در حاشیه نمایشگاه رینوتکس تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در تبریز، اظهار داشت: خوشبختانه خلاء وجود نهاد مالی موثر در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان با تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری استان توسط منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری و مشارکت دو نهاد خصوصی از سال ۹۸ و صندوق تبریز در سال‌جاری مرتفع شده و بایستی از ظرفیت بوجود آمده نهایت بهره‌برداری انجام گیرد.

وی گفت: این تأخیر و به نوعی عقب‌ماندگی تاریخی در ایجاد و توسعه ساختار نهادهای تامین مالی سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیانی باید با جدیت تمام جبران شود.

عضو هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه نوآوری و فناوری با چالش‌های متعددی روبه‌روست  ادامه داد: هرچند صندوق پژوهش و فناوری ارس در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و خدمات از منابع مختلفی چون منابع داخلی صندوق، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان قرار داده است.

وی همچنین اضافه کرد: ولی آنچه که امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای اکوسیستم دانش بنیان استان است، تامین مالی سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا همان وی سی و فعال شدن شتاب‌دهنده‌هاست.

نصیری ادامه داد: رینوتکس امسال دو مجموعه صندوق پژوهش و فناوری ارس و تبریز و چندین شتاب‌دهنده را در کنار سایر بازیگران اکوسیستم دارد و این نویدبخش اقدامات خوب در این زمینه است.

وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس در کنار خدمات جاری خود در حوزه تسهیلات، ضمانت‌نامه و خدمات مالی دیگر، به‌دنبال تقویت راهکارها با الگوهایی برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری در این خصوص طرح‌های ویژه‌ای دارند که با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری ارس می‌تواند منجر به تحقق پروژه‌های استارتاپی بزرگ در استان و کشور شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول