اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعهد و تدین ویژگی نیروهای مسلح ایران

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است و نیاز است در این مسیر به آنها مسائل دینی آموخته شود و فرصت صرف این موارد شود.

تعهد و تدین ویژگی نیروهای مسلح ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار فرماندهان پادگان آموزشی شهید بهشتی(ره) اظهار داشت: خدا را شاکریم که با فرمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای نیروهای مسلح، برنامه‌های عقیدتی-سیاسی برگزار شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی بر مسائل فرهنگی داشته‌اند و بیان کردند فرق نیروهای ما با دیگر کشورها به سلاح نیست بلکه متدین و معتقد بودن نیروها است و این موضوع باعث شد در جنگ پیروز شویم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: نکته بعد اینکه نیاز است کرسی آزاد اندیشی برگزار شود؛ زمانی که می‌خواهید درس دین بدهید افراد آزاد باشند که سؤال بپرسند، در پاسخ به سؤالات، نظامی برخورد نکنید و از پرسیدن سوالات مختلف استقبال کنید و آن‌ها را قانع کنید.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: آیه «لااکراه فی‌الدین» بد معنا شده است و برخی فکر می‌کنند نماز خواندن زور نیست در صورتی که به این معناست که در اصل ورود به دین اکراه نیست زیرا امری قلبی است و به اجبار نمی‌شود؛ هر شخصی بخواهد مرامی پیدا کند؛ نیاز است به او تلقین شود زیرا با زور و اجبار ممکن نیست؛ جسم با زور قابل تسخیر شدن است اما روح اینطور نیست و در این مسیر نیاز است آموزش قلبی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: هم تمرین‌های عملی نیاز است و هم اینکه هر چه در دل افراد است پاسخ داده شود؛ فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است و نیاز است در این مسیر به آنها مسائل دینی آموخته شود و فرصت صرف این موارد شود.

طباطبایی‌نژاد در انتها خطاب به  مسؤولان پادگان آموزشی شهید بهشتی اصفهان، عنوان کرد: نیاز است با شخصی که تخلف می‌کند با محبت برخورد کنیم و نه با زور و اجبار.

همچنین در این دیدار فرمانده پادگان آموزشی شهید بهشتی نیروی انتظامی اظهار داشت: مجموعه شهید بهشتی اصفهان در حال حاضر ۴ گردان آموزشی نیروهای کادر را در اختیاردارد که در ۲ رسته یگان ویژه و انتظامی آموزش می‌بینند و در طول ۱ سال به مدت ۶ ماه دوره‌های عمومی و ۶ ماه دوره تخصصی در رشته‌های بیان شده آموزش می‌بینند.

وی توضیح داد: با توجه به مأموریت ذاتی نیروی انتظامی و گستردگی فعالیت‌ّها، در تمام مأموریت‌های استان بخش عظیمی از نیروها از مجموعه شهید بهشتی هستند.

فرمانده پادگان آموزشی نیروی انتظامی در انتها خاطرنشان کرد: به جز کلاس‌های میدانی و عملی حدود ۲۶۰ ساعت کلاس‌های عقیدتی شامل احکام، قرآن، سیاسی و... برگزار می‌شود و در سعی شده این کلاس ها فضای نظامی حاکم نباشد و بعد از کلاس‌ها نیز یک روحانی از روحانیونی که در مؤسسه امام خمینی(ره) آموزش دیده‌اند آماده پاسخگویی به شبهات هستند.

انتهای پیام/3649/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول