اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بیش از ۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری سمنان متقاضی شغل هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: دو هزار و ۲۲۱ نفر از جامعه ایثارگری استان سمنان متقاضی شغل هستند.

بیش از ۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری سمنان متقاضی شغل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد یزدانی امشب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان که با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار و ۷۳۷ شهید استان سمنان در ۲۴۹‌ گلزار شهدا آرمیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۳۷ همسر شهید در استان در قید حیات هستند، اضافه کرد: استان سمنان ۲۲۰ آزاده سرافراز دارد که از لحاظ آماری در کشور در جایگاه‌های برتر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه ۱۳۰ نخبه شاهد و ایثارگر این استان در حال ارائه خدمت هستند، افزود: لفظ جنگ را هیچ‌گاه جامعه نپذیرفت؛ اما دفاع، همواره تقدس خود را به همراه داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان رتبه سوم را در کشور در جهت ایثار و شهادت دارد، عنوان کرد: بخش عمده مدیران و مسؤولان این استان از جامعه ایثارگران هستند.

یزدانی گفت: بین تمامی مشکلات موجود که گریبان‌گیر کل جامعه شده است، جامعه ایثار و شهادت دغدغه فرهنگی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۲۱ نفر از جامعه ایثارگری استان سمنان متقاضی شغل هستند، ادامه داد: طی تفاهم‌نامه منعقدشده، مقرر شد، یک‌هزار و ۸۰۰ واگذاری زمین برای جامعه ایثارگران استان انجام گیرد که با مشکلاتی مواجه است و باید در این جلسه در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود

سرهنگ محمدحسن سلامی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه سمنان استانی آبرومند و مجاهدپرور است، اظهار کرد: شهدای سمنان عملیاتی و خط‌شکن بودند و در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس، نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن ارزش‌ها، روحیه ایثار بصیرت، شهادت، جهاد و اخلاق و معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد، گفت: سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود و ۸۰ عنوان کتاب در حوزه ایثارگران و شهدا به چاپ می‌رسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدگی به جامعه گسترده ایثارگری، باید از ظرفیت مردمی بهره بگیریم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول