اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هزینه‌کرد ۵ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت برای کرونا/هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را تا ۳ نوبت می‌دهیم

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها سرپایی برای بیماران کرونا را پرداخت می‌کند و تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

هزینه‌کرد ۵ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت برای کرونا/هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را تا ۳ نوبت می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمان در حوزه سلامت در همه برنامه‌های پشتیبانی از نظام سلامت جایگاه بالا و ارزشمندی دارد.

وی بیان داشت: در نسخه نویسی الکترونیکی در کشوراز  دو سال قبل به طور جد وارد شده‌ایم و این طرح از کرمان آغاز شده است و استان کرمان رتبه برتر کشوری را دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران ادامه داد: در پرداخت مطالبات از بیمه سلامت استان کرمان نسبت به دوران‌های قبل وضعیت بهتری داریم و بیمه سلامت به‌روز در پرداخت مطالبات به‌روز است و پرداخت مطالبات در استان کرمان تا مرداد طی هفته آینده تکمیل می‌شود.

ناصحی ابراز داشت: حاشیه‌نشینان مغفول مانده‌اند و در زمینه‌های خدماتی و سلامت توجه کمی به آنها می‌شود و رسیدگی به این قشر در استان کرمان آغاز شده است و بیمه رایگان این افراد را در دستور کار داریم تا این قشر محروم را شناسایی کنیم و امنیت درمانی برای آنها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بیمه سلامت در بخش نازایی نیز هزینه‌های زوج‌های نابارور برای مراحل آزمایشگاهی، تشخیصی و درمانی را تا سقف ۵۰ میلیون تومان طی سه نوبت پوشش می‌دهد.

ناصحی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پرداخت‌ها به نسخ الکترونیک است، ابراز داشت: ۴۸۰ میلیارد تومان ماهانه نسخه الکترونیک پرداخت می‌شود و این در حالی‌ست که ۶۵ درصد میانگین کشوری در پوشش نسخه الکترونیک را داریم و کرمان پوشش بالای ۹۸ درصدی و تهران پوشش 33 درصدی دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران عنوان کرد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها سرپایی برای بیماران کرونا را پرداخت می‌کند و تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

ناصحی از پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی توسط بیمه سلامت خبر داد و تصریح کرد: ۱۳۰ هزار اتباع خارجی زیرپوشش بیمه سلامت هستند و تا یک میلیون نفر هم ظرفیت داریم.

وی خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک را به عنوان سازمان پیشرو آغاز کردیم و روند پیشرفت ما بهتر از دیگر سازمان‌های بیمه‌گر است و به‌تدریج استفاده دفترچه را کمتر کرده‌ایم و حذف دفترچه از ابتدای دی‌ماه یک قانون است اما ممکن است بر اساس شرایط زمان را بیشتر در نظر بگیریم، اما با اقدامات مطلوبی که بیمه سلامت استان انجام داده است مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول