اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۲ میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود/ فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون تن برنج در کشور تولید شود و مصرف ما حدود ۳ میلیون تن است، گفت: از اول مرداد ماه تا پایان آبان ماه اجازه واردات برنج داده نشد و واردکنندگان همیشه فشار می‌آورند ولی وزارت جهاد کشاورزی محکم ایستاده است.

۲ میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود/ فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا مهاجر شامگاه امروز در حاشیه بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه، پشتیبانی و کمک به کشت قراردادی است، گفت: برای اینکه کشاورزان در زمان کاشت، داشت و برداشت از حمایت لازم برخوردار شوند باید کشت قراردادی اجرا شود و معمولا محصولات صنعتی مانند کلزا، پنبه در اولویت نخست قرار دارند ومحصولاتی مثل برنج، گندم و جو که جزو محصولات اساسی هستند تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار میگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال بتوانیم حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشور را از طریق کشاورزی قراردادی مدیریت کنیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حالت معمول کشاورزان در هنگام کشت به دلیل عدم تمکن مالی و نداشتن نقدینگی و یا مشکلاتی که در دریافت تسهیلات با آن مواجه هستند نمی‌توانند از کودهای پایه استفاده کنند و منجر به کاهش عملکرد می‌شود اما در کشاورزی قراردادی نهاده‌ها تامین و در ابتدای کشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و بهای آن پس از برداشت محصول از کشاورزان اخذ می‌شود.

مهاجر ادامه داد: برنج در مازندران می‌تواند به صورت کشاورزی قراردادی کشت شود و از این طریق نشا و نهاده‌های لازم در اختیار کشاورزان قرار داده شود و بهای آن پس از تحویل محصول به کارخانه‌های طرف قرارداد کسر شود.

وی درباره واردات برنج گفت: از اول مرداد ماه تا پایان آبان ماه اجازه واردات برنج داده نشد و وارد کنندگان همیشه فشار می‌آورند ولی وزارت جهاد کشاورزی محکم ایستاده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون تن برنج تولید شود و مصرف ما حدود ۳ میلیون تن است و ما به دنبال افزایش عملکرد در شالیزارهای گیلان و مازندران هستیم تا نیاز به واردات کمتر شود.

مهاجر بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۵۰  هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یابد و  بذر به اندازه کافی تامین شده و در اختیار استان‌ها قرار داده شده و هر کیلو دانه کلزا با قیمت تضمینی ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۴۱/غ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول