اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توزیع 30 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان ایلامی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سامانه پایش تاکنون ۳۰ هزار تن کود شیمیایی توزیع و ۲۴ هزار تن بذر اصلاح شده تامین و آماده توزیع بین کشاورزان در سراسر استان ایلام است.

توزیع 30 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان ایلامی

علیرضا طولابی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه پایش ۳۰ هزار تن کود شیمیایی توزیع و ۲۴ هزار تن بذر اصلاح شده در طبقات و ارقام مختلف آبی و دیم تامین و آماده توزیع بین کشاورزان در سراسر استان ایلام است.

وی افزود: مشکل بذر تحت هیچ عنوانی نداشته و صد در صد بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده است و مشکل سال گذشته که کمبود بذر و کود وجود داشت امسال دیگر شاهد این مشکل و تکرار مسئله سال قبل نخواهیم بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کشاورزان برای تهیه گندم مورد نیاز خود به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه و حواله دریافت، عاملین و شرکت‌های تولید بذر، بذر را آماده و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

وی افزود: قیمت بذر امسال مصوبه دولتی و ابلاغ شده است و در تمام کشور به صورت یک قیمت به کشاورزان عرضه و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

طولابی ادامه داد: در بحث جهش تولید در دیم زارها ۴۰ هزار هکتار در حال اجرا است کشاورزان می‌توانند از خدمات این طرح که شامل تسهیلات، نظارت، استفاده از بذرمال و همچنین کودهای شیمیایی مورد نیاز تامین می‌شود کشاورزان در طرح دیم می‌توانند مراجعه و از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول