اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دومین جشنواره انار محلات برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه به مدت دو روز از ۲۰ آبان ماه خبر داد.

دومین جشنواره انار محلات برگزار می‌شود

مهدی لعل بار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه به مدت دو روز از ۲۰ آبان ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: این جشنواره در نزدیکی ستون‌های تاریخی خورهه (روستای خورهه) برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره به صورت رسمی ساعت ۹ صبح روز ۲۰ آبان ماه با حضور مسئولان استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به‌ برگزاری موفق  اولین جشنواره انار خورهه در سال گذشته افزود: برنامه امسال هم توسعه جشنواره با الگوگیری از کارهای موفق کشوری برنامه‌ریزی شده است.

لعل بار بیان کرد: این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار زمین سطح زیر کشت انار خورهه است و متوسط برداشت  ۲۰۰ تن برداشت انار  است که پس از برداشت به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه سالانه رویدادهای مختلف فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود؛ برگزاری جشنواره‌های گل محلات و جشنواره انار خورهه از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره، ستون‌های تاریخی خورهه، مجموعه بوم گردی خورزن معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

لعل بار ادامه داد: در تلاشیم جشن انار و انارچینی با محوریت خورهه شهرستان محلات به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول