اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر انجمن ناشران آموزشی: یارانه کتاب را به نمایشگاه کتاب و طرح‌های فصلی بدهید

مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی با اذعان به حال نه چندان خوب حوزه کتاب گفت: یارانه را باید از روی کتاب‌ها برداشت و روی طرح فصلی و نمایشگاه‌های کتاب گذاشت و در این شرایط هر کس کتابی را که دوست دارد می‌خرد.

مدیر انجمن ناشران آموزشی: یارانه کتاب را به نمایشگاه کتاب و طرح‌های فصلی بدهید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امین آصفی مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو، در مورد چالش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب با اذعان به حال نه چندان خوب حوزه کتاب گفت: استقبالی از کتاب نمی‌شود و مراجعه به آن کم شده، همچنین ناشران نیز حال خوبی نسبت به تولید و بهره برداری از کتاب ندارند. 

* امید چندانی نسبت به خرید کتاب وجود ندارد

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح می‌تواند کارها را به سامان کند، افزود: در ۲ سال اخیر اوضاع اقتصادی برای ناشران و مصرف کنندگان بد بوده و با افزایش قیمت کتاب، امید چندانی نسبت به خرید کتاب وجود ندارد. 

این نویسنده با اشاره به آسیب‌های کرونا به حوزه کتاب بیان کرد: طرح‌های فصلی بودجه کمی دارند و همچنین برخی کتاب‌ها را از این طرح مستثنی می‌کنند، در دوران کرونا نمایشگاه‌ها به حاشیه رفت و حتی برای نمایشگاه سال بعد تا کنون فکری نشده است. 

* یارانه، خریدار کتاب را ترغیب می‌کند

آصفی در ادامه با تاکید بر اینکه یارانه را باید از روی کتاب‌ها برداشت و روی طرح فصلی و نمایشگاه‌های کتاب گذاشت و در این شرایط هر کس کتابی را که دوست دارد می‌خرد و آن را قطعا مطالعه می‌کند، عنوان کرد: این یارانه به چرخه نشر و ناشر کمک می‌کند و خریدار نسبت به خرید کتاب ترغیب می‌شود. 

* ارشاد یا کاغذ ندهد یا اگر می‌دهد نظارت کند

مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی کشور همچنین عنوان کرد: تخصیص کاغذ می‌تواند حال حوزه نشر را خوب کند و لذا اگر وزارت ارشاد می‌خواهد کاغذ رایانه‌ای را ادامه داهد باید با قوت و شدت این کار را انجام دهد و روی آن نظارت کامل داشته باشد تا قیمت کتاب پایین آید و کمک حال ناشر و خریدار باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول