اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیرعامل راه‌آهن: نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدید هستیم

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور، گفت: راه آهن کشور نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدید است که باید از محل تعمیرات، نگهداری، تولیدات داخلی و خرید خارجی تامین شود.

مدیرعامل راه‌آهن: نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدید هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مریم امیری؛ سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی صبح امروز در آیین راه‌اندازی مجدد ایستگاه ری اظهار کرد: ایستگاه راه آهن شهرری به دلیل مشکلات ابنیه ای و طول کوتاه سکو برای مسافرگیری طی چندین سال گذشته تعطیل و غیرفعال بود که اکنون بازسازی و مرمت شده و امروز مقارن با سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم(ع) این ایستگاه مجددا بازگشایی می‌شود.

وی گفت: از یکم آذر ماه که فروش سری جدید بلیت‌ها آغاز می‌شود دو قطار حومه‌ای و دو قطار تهران-مشهد به طور رفت و برگشت در این ایستگاه توقف خواهد داشت.

مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به احداث ایستگاه جدید ری بیان کرد: هماهنگی‌های لازم و تخصیص بودجه انجام شده است و عملیات عمرانی این طرح که در آن خطوط راه آهن کشور با ۲ خط مترو و چندین خط اتوبوسرانی و تاکسرانی تلاقی خواهد داشت طی ماه های آینده پس از رفع معارضان آن آغاز خواهد شد.

صالحی در ادامه با اشاره به وجود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور تصریح کرد: هم اکنون نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدیدهستیم که باید از محل تعمیرات و نگهداری همچنین از محل تولیدات داخلی و خرید خارجی تامین شود تا شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی باشیم.

وی با بیان اینکه کشور در تولید واگن های باری و مسافری استعداد و پتانسیل های خوبی دارد، افزود: برای توسعه خطوط ریلی به هیچ عنوان نیاز به واردات واگن نداریم و تمامی آن از محل تولیدات با کیفیت داخلی تامین می شوند.

معاون وزیر راه ادامه داد: سیاست اصلی راه آهن در توسعه خطوط ریلی، واگن و لوکوموتیو تکیه بر دانش داخلی و خرید از شرکت های ایرانی است.

صالحی در ادامه بیان داشت: متاسفانه خطوط ریلی کشور آنگونه که باید در مسیر کریدورهای حمل کالا و مسافر غربی، شرقی، جنوبی و شمالی کشور نیست از همین جهت باید یک آمایش و سیاست گذاری جدیدی در این حوزه انجام شود. 

وی یادآور شد: هم اکنون خطوط ریلی کشور هماهنگ با چشمه های بار نیست یعنی هر جایی که چشمه بار هست ریل نیست و هر جا ریل هست بار نیست که این مساله باید به خوبی مدیریت و سیاست گذاری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول