اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پاسخی بر خبر وضعیت سرویس بهداشتی 40 مدرسه دنا

در پی درج خبر «پاسخگوی وضعیت سرویس بهداشتی مدارس شهرستان دنا کیست/مسئولان در خصوص این چهل مدرسه پاسخ دهند» در خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش شهرستان دنا جوابیه ای صادر کرد.

پاسخی بر خبر وضعیت سرویس بهداشتی 40 مدرسه دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت در پی درج خبر «پاسخگوی وضعیت سرویس بهداشتی مدارس شهرستان دنا کیست/مسئولان در خصوص این چهل مدرسه پاسخ دهند» در خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش شهرستان دنا جوابیه ای صادر کرد. 

در متن این جوابیه آمده است: ضمن قدردانی و سپاسگزاری از رسانه هایی که با انعکاس صحیح چالشها و مشکلات برای رسیدن به راه‌حل و چاره جویی از رسالت خبرگزاری پاسداری می کنند جوابیه زیر در رابطه با خبر  پاسخگوی سرویس بهداشتی مدارس شهرستان کیست به تفکیک موضوع در 4 بند ارسال می گردد؛ لذا  مقتضی است طبق  ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در صفحه اصلی آن پورتال خبری درج گردد. 

۱-  بر اساس اسناد بالادستی دولت آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی، پرورشی،  ورزشی و بهداشتی مدارس برعهده سازمان توسعه تجهیز و نوسازی مدارس می باشد اما خبرگزاری فارس به علت عدم اطلاع و آگاهی  موارد یاد شده را به آموزش و پرورش نسبت دادند.

۲- بر اساس این مستندات قانونی و اسناد رسمی اداری تاکنون ارتباط زیادی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فرماندهی محترم سپاه فتح استان و سپاه ناحیه دنا انجام گرفته است و مساعدت های قابل توجهی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان، فرماندهی سپاه استان و ناحیه، فرمانداری دنا و خیرین  به مدارس شهرستان دنا اعم از تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی،اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است و نادیده گرفتن این کمک ها و حمایت ها از طرف آن خبرگزاری کم لطفی به همدلی و همراهی همه نهادها در حل مشکلات آموزشی و پرورشی است.

۳- بیش از نیمی از مدارس یادشده در خبر در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دنا نیستند.

۴-  بر اساس بررسی های میدانی و اطلاعات دقیق مدیران مدارس خیلی از مدارس نامبرده از جمله مدرسه دخترانه حضرت زینب سلام الله علیها و مدرسه پسرانه شهید مطهری سی سخت هیچ مشکلی در رابطه با سرویس بهداشتی ندارند و عمق بی اطلاعی خبرنگار را نشان می دهد.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که بر اساس قانون، هرگونه احداث، تعمیر و نوسازی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی در کل کشور بر عهده سازمان نوسازی است و آموزش و پرورش هیچ دخل و تصرفی در این زمینه ندارد.ضمن اینکه اموزش وپرورش بعنوان بهره بردارمدام پیگیرمی باشد

به گزارش فارس؛ خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه قطعا با چارت سازمانی ادارات و وظایف هر اداره آشنایی لازم را داشته و بهتر از همه می‌دانیم که وظیفه ساخت و ساز و تعمیر و تجهیز بر عهده نوسازی است اما سوال این است که آیا به صرف مسئولیت نوسازی در ساخت و سازها، ادراه آموزش و پرورش وظیفه پرسشگری و پی‌گیری از نوسازی را ندارد تا مدرسه‌ای بدون سرویس بهداشتی نماند؟.

آیا اگر در همه سال‌های اخیر آموزش و پرورش پی‌گیری می‌کرد اکنون چنین وضعیتی در استان و به تبع در شهرستان دنا داشتیم که تعدادی مدرسه بدون سرویس بهداشتی باشند؟.

حرف رسانه این است که آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش و مسئول در برابر دانش‌آموزان آیا نمی‌بایست در این سال‌ها چنین مشکلاتی را فریاد می‌زدند تا امروز در استان تعداد زیادی مدرسه بدون سرویس بهداشتی نداشته باشیم؟.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول