اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اختصاص ۲۰ درصد از بازارچه های شهرداری بجنورد به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: به منظور کمک به فروش محصولات مددجویان ۲۰ درصد از بازارچه‌های شهرداری بجنورد به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰ درصد از بازارچه های شهرداری بجنورد به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس ازبجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها در خصوص اختصاص ۲۰ درصد از بازارچه های شهرداری بجنورد به مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات کارآفرینان و مددجویان تحت حمایت این نهاد نبود بازار فروش و عرضه محصولات به متقاضیان است بر این اساس این نهاد طی نشست و رایزنی با اعضای شورای شهر خواستار اختصاص بخشی از بازارچه‌های شهر بجنورد به مددجویان شد.

وی افزود: بر اساس رأی‌گیری انجام‌شده در این شورا ۲۰ درصد بازارچه‌های شهر بجنورد به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در ادامه به مشکلات پیش روی حاشیه‌نشینی و رشد روزافزون این معضل در مرکز استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر امروز شاهد رشد روزافزون حاشیه‌نشینی بجنورد هستیم.

الهی راد فراهم‌سازی تداوم روستانشینی و کمک به توسعه اشتغال روستایی را یکی از راهکارهای مبارزه با این معضل عنوان و تصریح کرد: توسعه اشتغال کارگاه‌های تولیدی در حاشیه شهرها و ساخت گلخانه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و جوانان این نقاط می‌تواند امری مهم در کنترل فقر باشد.

وی راهکار کمیته امداد در پیشگیری از فقر در حاشیه‌های استان را استفاده از راهبران شغلی در آموزش جوانان و مددجویان این نواحی عنوان کرد و افزود: توسعه ورزش در مناطق حاشیه‌نشین شهر به‌ویژه برای دانش آموزان و فراهم‌سازی خدمات فرهنگی در این مناطق از دیگر راهکارهای مبارزه با فقر است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی همچنین از شورای شهر و شهرداری دعوت کرد تا با مشارکت هم مرکز نیکوکاری با عنوان سرپناه در جهت ارائه خدمات عمرانی به نیازمندان فاقد مسکن راه‌اندازی کنند.

وی نسبت به همکاری شورای شهر و شهرداری در جهت کمک به آسان‌سازی مراحل ساخت‌وساز مسکن نیازمندان به‌ویژه در تصویب قانونی در تسریع ساخت مسکن محرومان تأکید کرد.

انتهای‌پیام‌‌/د/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول