اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

با گذشت نیم قرن از قدمت شهری؛ شهرداری دهدشت به خودروی زباله پرس مجهز شد

شهرداری دهدشت به یک دستگاه خودروی حمل زباله اتوماتیک مجهز شد.

با گذشت نیم قرن از قدمت شهری؛ شهرداری دهدشت به خودروی زباله پرس مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، تولید زباله در دهدشت2 برابر سرانه کشوری است، به گفته شهردار دهدشت روزانه بیش از 100 تن زباله در این شهر جمع‌اوری و در سایت خارج از شهر دپو می‌شود.

 این در حالی است که تفکیک زباله از مبدأ انجام نمی‌شود و انواع زباله تر، خشک و عفونی به محل مورد نظر انتقال و به شکل غیر اصولی دفن می‌شود.

سوزاندن زباله در این سایت همواره داد مردم روستاهای همجوار را درآورده و دود ناشی از سوزاندن صبحگاه بر فراز شهر دهدشت هم نمایان است.

 

این کار علاوه بر تهدید زیست محیطی سلامت مردم را به خطر انداخته است، با این وجود هیچ اقدامی برای دفن اصولی زباله‌ها و بی‌خطرسازی آنها انجام نشده است.

زباله‌های دهدشت و روستاهای همجوار به صورت سنتی جمع‌آوری و توسط کامیون و تراکتور به سایت دپو منتقل می‌شود. این شیوه انتقال باعث ریزش زباله‌ها در مسیر و مخدوش شدن سیمای ورودی شهر شده است.

حالا با گذشت بیش از نیم قرن از قدمت شهری، گفته می‌شود شهرداری دهدشت به خودروی زباله پرس مجهز شده و این ماشین آلات وارد ناوگان فرسوده شهرداری شد.

رئیس شورای شهر دهدشت در فضای مجازی نوشت: این ماشین با پیگیری شورای پنجم و با همکاری سازمان شهرداری و دهیاری‌های استان حدود 800 میلیون خریداری شده بود و از فردا وارد چرخه فعالیت خواهد شد.

آرانپور با اشاره به اینکه این خودرو به صورت یک ماشین  شاسی بود، اضافه کرد: حدود چهل و پنج روزی است که در اصفهان به صورت ماشین اتوماتیک پرس حمل زباله با هزینه حدود 300 میلیون آماده شد.

این عضو شورای پنجم و ششم دهدشت گفت: متاسفانه تا الان قسمتی از زباله شهر با تراکتور حمل می‌شد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول