اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قابل توجه مسئولان؛ بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد

در نشست ساماندهی امور جوانان اشاره شد که اسیب‌های اجتماعی در مناطق سردسیری استان بالاتر از مناطق گرمسیری است.

قابل توجه مسئولان؛ بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با دستور کار آسیب‌های اجتماعی و ازدواج جوانان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست بهروز جهانبخش سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان گفت: اشتغال، مسکن و ازدواج سه دغدغه جوانان است و نبود آنها سبب به هم خوردن بنیان خانواده می‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر ادارات از اشتغال جوانان حرف می‌زنند اما عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهند و شغلی ایجاد نمی‌شود و روز به روز آمار بیکاری جوانان هم افزایش می‌یابد.

جهانبخش عنوان کرد: در گذشته اشتغال جوانان دیپلمه معضل بود و طی سال‌های اخیر تحصیلکردگان دانشگاهی بیشترین جمعیت بیکاران را تشکیل می‌دهند.

این مسئول با اشاره به افزایش سن ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سن ازدواج بالا رفته که از بانک‌ها درخواست می‌کنیم زمینه استفاده جوانان از تسهیلات ازدواج و اشتغال را فراهم کنند.

در ادامه سید رحمت‌الله شاکری معاون امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات برگزار می‌شود اما مصوبات جلسه نمود  چندانی ندارد و مردم احساس نمی‌کنند اقدامی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه تسیب‌های نوظهور جوانان را تهدید می‌کند و به همین جهت شاهد افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی هستیم.

در ادامه این نشست علت برخی آسیب‌های اجتماعی در دیشموک مورد بررسی قرار گرفت که عدم اجازه حانواده‌ها برای ادامه تحصیل، ازدواج اجباری و خون بستی دختران علت برخی آسیب‌های اجتماعی در دیشموک مطرح شد.

همچنین آماری در خصوص بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق سردسیری ارائه شد که بیشتر آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی در دنا و بویراحمد ذکر و بر ارائه راهکارها از جمله اقدامات فرهنگی و اعزام مبلغ به روستاها و مناطق دارای آسیب اجتماعی بالا تاکید شد.

پوشش اخبار مربوط به خودکشی به خصوص در منطقه‌ای مانند دیشموک مورد انتقاد اعضای جلسه قرار گرفت و خواستار نظارت بر رسانه‌های استان برای عدم پرداختن به این آسیب اجتماعی به دلیل تبعات بعد از آن شدند.

در این نشست همچنین به ارزش کاذب اشتغال کارمندی در استان اشاره شد و اینکه به جزء شغل کارمندی اشتغال سایر حوزه‌ها به عنوان شغل دیده نمی‌شود.

سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی نشست امروز، جوانان را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: کار کردن برای جوانان عاقبت به خیری مدیران را به همراه دارد.

وی با اشاره به حساسیت استاندار نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: روستای امام‌زاده نورالدین دهدشت یک دانش‌آموز ابتدایی داشت و فاقد مدرسه بود استاندار از آموزش و پرورش خواست پیگیر تحصیل این دانش‌آموز و جلوگیری از ترک تحصیل وی شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم و حساس بودن تسیب‌های اجتماعی گفت: انتظار  می‌رود علمی‌تر به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته و کار حرفه‌ای و با حساب و کتاب انجام شود.

وی در پاسخ به اعتراض رسانه‌ها که گفتند دیواری کوتاه تر از رسانه‌ها در استان نیست، گفت: بار بسیاری از زحمات استان به دوش رسانه‌ها است اما از آنها می‌خواهیم در مواجه با اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی رسالت خود را صحیح، درست و اصولی انجام می‌دهند.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در استان زیاد است البته کارهای خوب فرهنگی هم انجام شده که منکر هیچ کدام از آنها نمی‌شویم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دستور استاندار کارگروه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور برخی دستگاه‌ها تشکیل و اقدامات خوبی در این زمینه صورت می‌پذیرید.

وی با بیان اینکه نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی اعتنا نباشیم از سیستم بانکی خواست زمینه بهره‌مندی جوانان از تسهیلات ازدواج و اشتغال را فراهم کنند‌.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول