اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رویکرد شورای ششم درباره پرونده باغات تهران/ قفل ساختمان‌سازی باز می‌شود؟

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره بررسی پرونده‌های باغات در تهران و شورای ششم ارائه داد.

رویکرد شورای ششم درباره پرونده باغات تهران/ قفل ساختمان‌سازی باز می‌شود؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک فوریتی استفساریه‌ای که شهردار تهران درباره مسائل مالی و عمرانی به شورا ارائه داده بود، به تصویب رسید.همچنین عضویت برخی از اعضای شورا یا نمایندگان آنها در کمیسیون‌هایی مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

وی در ادامه با اشاره به پرونده باغات در پایتخت گفت: این موضوع بسیار پیچیده است آنچه که در دوره‌های قبل از شورای پنجم اجرا می‌شد در شورای سابق تغییر کرد و این مسأله نه تنها سبب حفظ باغات تهران نشد بلکه قفل شدن ساختمان‌سازی را هم به همراه داشت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به هر حال باغ بودن یا نبودن یک زمین مشخص است زمین دو تا سه هزار متری که تعداد زیادی درخت دارد بحثی در آن نیست.

چمران بیان داشت:‌ولی در برخی از مناطق مالکان نمی‌توانند زمینی که تعدادی درخت در آن است ساخت و ساز کنند و خانه مسکونی بسازند و اکنون شکایات زیادی در این زمینه به ما شده و شهروندان درخواست رسیدگی دارند.

وی گفت: ما در شورای ششم در حال حاضر بر اساس قانون فعلی که مصوبه مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و شورای عالی استان‌ها است عمل می‌کنیم و رأی می‌دهیم و ان‌شاءالله موازی این مسأله در شورای ششم هم برنامه‌هایی داریم تا کسانی که در زمین آنها فضای سبز و درخت وجود دارد متضرر نشوند بلکه آن را یک امتیاز بدانند.زمینی که به طور مثال متری 100 میلیون تومان باشد وقتی فضای سبز و درخت داشته باشد و رأی به باغ بودن آن در صحن شورا داده شود قیمت آن یک سوم خواهد شد و ما در شورا برنامه‌هایی داریم که شهروندان بتوانند این زمین را بسازند به شرطی که درخت قطع نشود و مشکلی پیش نیاید.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌نمی‌گویم به مصوبه‌ای که 12 سال پیش و در طی چند سال اجرا شد  کاملاً برگردیم بلکه آن موضوع هم نیاز به اصلاحات دارد تا تخلفاتی صورت نگیرد متأسفانه آن زمان برخی شهروندان برای آنکه درخت را قطع نکنند و جریمه نشوند از زیر حیاط پارکینگ می‌زدند و این مسأله سبب می‌شد درخت خود به خود خشک شود و ریشه آن آسیب ببیند.

چمران گفت: در شورای ششم بنا داریم که جرائم نقدی بالایی برای قطع درخت در این پرونده‌ها در نظر گیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول