اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

حمایت معاونت گردشگری از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت

شالبافیان حمایت از کسب‌ و کارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد.

حمایت معاونت گردشگری از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر شالبافیان امروز در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفاً اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های زیادی شکل گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفاً شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.

شالبافیان یادآور شد: بسیاری از ساز و کارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب «کسب‌ و کار خصوصی با دولت» (B۲G) است. این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B  و B۲G را فراهم می‌کند.

شالبافیان حمایت از کسب‌ و کارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و عنوان کرد: اختلاف رویکرد میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب‌ و کارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبون‌های خود تقویت کنیم.

معاون گردشگری گفت: قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب‌ و کارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسب‌ و کارهای رسمی را پیگیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول