اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

احتمال ادامه سیاست افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس تا شهریور سال آینده

وزیر نفت امارات گفت: اگر در بازار تقاضا وجود داشته باشد، اوپک پلاس قادر است عرضه نفت را افزایش دهند اما احتمالا سیاست افزایش تولید تدریجی را تا سپتامبر 2022 ادامه خواهد داد تا سطح تقاضا به پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا برسد.

احتمال ادامه سیاست افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس تا شهریور سال آینده

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، سهیل المرزوعی، وزیر نفت امارات گفت: گروه اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، اگر در بازار تقاضا وجود داشته باشد، قادر است عرضه نفت را افزایش دهد.

این مقام اماراتی به تلویزیون الشرق گفت: امارات در صورت نیاز و توافق اوپک پلاس، ظرفیت عرضه حجم اضافی نفت خام به بازار را دارد.

اوپک پلاس در نشست هفته گذشته توافق کرد به افزایش تدریجی روزانه 400 هزار بشکه در هر ماه ادامه دهد و آمریکا را برای درخواست افزایش تولید به منظور کاهش قیمت نفت مورد سرزنش قرار داد.

المزروعی ادامه داد امارات و شرکایش در اوپک پلاس احتمالا این سیاست (افزایش تولید تدریجی) را تا سپتامبر 2022 ادامه خواهند داد تا سطح تقاضا به پیش از شروع همه گیری برسد.

وی توضیح داد این سیاست می تواند به مازاد عرضه در سه ماهه نخست 2022 منجر شود و انتظار می رود آمریکا تا سال 2025 به برداشت از ذخایر راهبردی خود ادامه دهد.

وی گفت عدم سرمایه گذاری کافی در صنعت نفت و گاز طبیعی می تواند به افزایش قیمت انرژی منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول