اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قانون حمایت از خانواده عطف به ماسبق می‌شود/ انقلاب اسلامی به جمعیت جوان نیاز دارد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای تداوم راهش به جمعیت جوان نیاز دارد، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عطف به ماسبق می‌شود.

قانون حمایت از خانواده عطف به ماسبق می‌شود/ انقلاب اسلامی به جمعیت جوان نیاز دارد

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عطف به ماسبق هم می‌کند و در قانون پیش‌بینی شده است و دولت دستورالعمل آن را زودتر باید بنویسد.

او گفت: کسانی که همین الآن هم فرزندانی دارند، از مزایای این قانون برخوردار می‌شوند.

افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌هزینه اولاد

نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: امر بسیار خوبی که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شده است، افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌هزینه اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی، هر ساله به مدت پنج سال است.

علیزاده‌برمی گفت: بر این اساس، کسانی که فرزند بیشتری دارند، حق اولاد بسیار زیادتری می‌گیرند که این امر نقش خوبی در جبران بخشی از هزینه‌های آنها دارد و وضع اقتصادی خانواده را تا حدودی‌ترمیم می‌کند.

هر کس امسال ازدواج کرده و دارای شرایط باشد، وام ۲۰۰ میلیونی می‌گیرد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: بعد از تولد فرزند دوم، فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه نیز برای خانواده‌ها پیش‌بینی و تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند دوم به میزان ۲۰ میلیون تومان و با تنفس ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

علیزاده‌برمی گفت: قانون بسیار خوبی نوشته شده است و امیدواریم به رشد جمعیت کمک کند و به‌خوبی نتیجه دهد.

او ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شده است و رئیس دولت باید دستورات اجرایی قانون را تهیه و ابلاغ کند و در بودجه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌های لازم به عمل آید.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: بحث وام ازدواج در بودجه امسال پیش‌بینی شده است و بانک‌ها موظف هستند به زوج‌هایی که از ابتدای امسال تاکنون با این شرایط ازدواج کرده‌اند، طبق این قانون وام دهند.

علیزاده‌برمی بیان کرد: این عدد را به ازای هر یک از زوجین، ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس پیش‌بینی شده است و برای سال آینده نیز به آن توجه خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول