اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موساد چگونه فعالیت باند جاسوسی خود را در ترکیه توجیه کرد؟

یک هیأت از موساد پس از افشاگری آنکارا در خصوص بازداشت اعضای یک باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در ترکیه، به این کشور سفر کرد و به توجیه این اقدام پرداخت.

موساد چگونه فعالیت باند جاسوسی خود را در ترکیه توجیه کرد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات سیاسی و اطلاعاتی ترکیه با سردی، توضیحات هیأت اسرائیلی در خصوص موضوع باند جاسوسی موساد که اخیرا آنکارا به صورت ناگهانی از شناسایی اعضای آن خبر داده بود را دریافت کردند.

روزنامه «رأی الیوم» با انتشار این خبر به نقل از یک منبع آگاه در حزب حاکم ترکیه نوشت پس از آن‌که آنکارا به صورت رسمی از توقیف و بازداشت اعضای یک شبکه جاسوسی موساد در خاک ترکیه خبر داد و اطلاعاتی در خصوص فعالیت اعضای این باند، منتشر کرد، یک هیأت از موساد به ترکیه سفر کرد تا در خصوص این امر به مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور توضیح دهد.

۲۲ اکتبر گذشته بود که روزنامه ترکیه‌ای «صاباح» نزدیک به دولت این کشور، از اقدام نیروهای امنیتی این کشور در شناسایی و بازداشت اعضای یک گروه پانزده نفره از جاسوسان دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد و جزئیاتی از نحوه عملکرد یکی از اعضای اصلی این گروه منتشر کرد.

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باندهای جاسوسی خود در دیگر کشورها، واکنشی نشان نمی‌دهند، این بار نیز سکوت پیشه کردند و پاسخی ندادند. 

روزنامه صاباح، در روز شنبه نیز اطلاعات جدیدی از فعالیت چند تن دیگر از اعضای این باند جاسوسی در خاک ترکیه منتشر کرد و اعلام کرد(+). این بار نیز مقامات رسمی رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دادند و تنها «رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد و عضو کنونی کنست  مدعی شد که گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.

بن باراک که ریاست کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، شنبه شب (۲۳ اکتبر)، گفت که نمی‌تواند روش های کار موساد را توضیح دهد، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده می‌گوید که بازداشت‌شدگان اسرائیلی نیستند و در نتیجه «تخیلات ترکیه» در این پرونده «اغراق» شده است. مقامات ترکیه به چنین «دستاوردهای ادعایی» نیاز دارند، اما باید بدانند که این امر گاهی اوقات باعث «آسیب» شده و گاهی «نادرست» از آب در‌می‌آید، لذا باید این قضیه را به همان اندازه درستش در نظر گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چیزی از حقیقت نیز در این گزارش‌ها وجود دارد و ترک‌ها فقط در آن مبالغه کرده‌اند؛ شب گذشته در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی گفت: «بله همچین چیزی است و برخی از بازداشت‌شدگان گناهکار نیستند».

اما یک منبع آگاه در حزب حاکم ترکیه از سفر یک هیأت از موساد به این کشور خبر داد و اعلام کرد که این هیأت ضمن اعتراف به فعالیت این باند برای یکی از بخش‌های موساد، به طرف ترک اطمینان داد که هدف از فعالیت باند مذکور در خاک ترکیه، انجام هیچ‌گونه عملیات اطلاعاتی در صحنه ترکیه نبوده و هدف این باند صرفا رصد و تحت نظر قرار دادن رهبران حماس و طرفهای فلسطینی و دفاتر آن‌ها در ترکیه بوده است.

بنابراین گزارش، موساد ادعا می‌کند که پس از به دست آمدن اطلاعاتی در خصوص قصد گروه‌های فلسطینی در انجام و تامین عملیاتی امنیتی در فلسطین و به طور مشخص کرانه باختری، مجوز فعالیت این باند را تحت عنوان عملیات پیشگیرانه، شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات، داده است.

بنابراین گزارش، مقامات ترکیه صرفا به توضیحات این هیأت گوش داده‌اند و هیچ واکنشی در خصوص پذیرفتن این توضیحات نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول