اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

خبر خوب| تصویب طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در وزارت نفت/ افزایش ظرفیت استخراج به روزانه ۱۵ هزار بشکه

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

خبر خوب| تصویب طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در وزارت نفت/ افزایش ظرفیت استخراج به روزانه ۱۵ هزار بشکه

علی‌اکبر بسطامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طی پیگیری‌های متعدد مجمع نمایندگان استان در مجلس و مذاکراتی که با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شد امروز مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به زودی آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله در دوران وزیر قبلی با سنگ اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود، افزود: این عملیات امروز با نگاه مثبت وزیر جدید وارد فاز اجرایی و سرمایه گذاری جدید برای بهره برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حفاری ۶ حلقه چاه تولیدی، ۲ حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه "زینی‌فی"  مابین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت‌های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح‌کرد: کارشناسان مربوطه پیش‌بینی کرده‌اند روزانه ١٥ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول